Cucum(r) Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Heisann, Eg tenker på å implementere ein funksjon som sender headeren Last-Modified iht. når dokumentet sist blei endra på bloggen min. Implementeringa av ein slik funksjon er ikkje problemet, eg har berre nokre tankar om kva den skal gå etter, og så lurer eg på om dykk har nokre motstridningar mot denne tankegangen: Viss innlegget ikkje inneheld kommentarar, bruk datostemplinga for då innlegget vart oppretta (kolonnenavn: date_created) Viss det eksisterar kommentarar, bruk datostemplinga for den siste kommentaren (kolonnenavn: date_created) Viss eg har moderert ein kommentar, bruk datostemplinga for den kommentaren som sist har vorte endra (kolonnenavn: date_updated) Viss datoen for siste gang innlegget har vorte endra er nyare enn den siste kommentaren, bruk datostemplinga fra sist gong innlegget har vorte endra (kolonnenavn: date_updated) Har dykk nokon vidare tanker om dette? Endret 24. juni 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Les inn alle datoene som er aktuelle,og sjekk deretter hvilken som er den nyeste. Det burde jo spare deg for litt arbeid. For å gjøre sammenlinkningen enklere kan man hente ut unixtime i spørringen UNIX_TIMESTAMP(`Datokolonne`) as `Unixtime` Hvis du legger alle de aktuelle datoene i et array.. bruk max-funksjonen for å finne den største $last_modified_unixtime = max($unixtime_array); Deretter må du konvertere datoen til korrekt format $last_modified = gmdate('D, d M Y H:i:s T', gmdate('D, d M Y H:i:s \G\M\T', $last_modified_unixtime)); Så er det bare å sende ut datoen i headeren header('Last-Modified: '.$last_modified_unixtime); Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Personlig tror jeg at jeg hadde oppdatert en egen tabell til dette bruket, som ble oppdatert hver gang du la til en nyhet, noen la til en kommentar, eller du modifiserte en kommentar eller nyhet, krever litt mer omskriving, men virker i grunn som den beste måten jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå