Gå til innhold

Feil på LCD skjerm? Bildet "brenner seg fast"

ja-janse

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har et problem med min splitter nye Lacie Photon20visionII 20" LCD skjerm. Bildet "brenner seg fast".

Hvis jeg har hatt diverse programmer åpne i en liten stund, blir disse "brent fast" i skjermen, og

hvis jeg åpner nye programmer er det mulig å se de andre i bakgrunnen, på en måte.

Har prøvd å ta noen bilder av det, det var ikke så veldig lett, men her er resultatet:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Hvis dere ser på disse bildene så ser det mer eller mindre ut som noe er åpent, mens alt som faktisk er oppe

er DENNE test-siden..

Jeg har prøvd å bruke både DVI-kabel og vanlig kabel, problemet er der på begge. Har også prøvd å oppdatere

skjermkortdriverene, samt prøvd to forskjellige skjermkort - uten hell.

Er også endel innstillinger på skjermen man skal kunne stille på (f.eks. en auto-knapp), men når jeg prøver

på dette får jeg bare opp "Digital Video Input - No Access". Fikk komme inn på disse innstillingene da jeg

koblet til skjermen med en vanlig kabel, men fikk ikke gjort noe som hjalp.. :/

Skjermen jeg kjøpte hos Netshop

Test av skjermen på hardware.no

Skjermen på websiden til Lacie

Håper noen kan hjelpe på en eller annen måte.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg hadde det samme problemet med min Samsung Syncmaster 191T. Denne fungerte fint i to år, men så begynte bildet å brenne seg fast. Jeg kontaktet Samsung, som opplyste at enkelte paneler var kjent for å ha slike problemer. Dette gikk på garantien, og jeg fikk en nyere skjerm (193T) på garantien. Tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=416956&hl=

Ta kontakt med Lacie/forhandleren, de vil nok være behjelpelige.

Lenke til kommentar

Min skjerm kom i dag - som jeg trodde.

MEGET bra skjerm - ihvertfall i forhold til min godt over 3 år gamle Samtron 17" LCD.

Det jeg merker best er at denne viser flere fargenyanser. Etterslepet på den gamle sjenerte meg ikke - så jeg tror ihvertfall ikke denne vil sjenere meg.

1600 x 1200 oppløsning er den viktigste grunnen til at jeg ville ha denne skjermen, er ingen gamer, men har lett for å ha mange programmer oppe samtidig - derfor - velkommen 1600 x 1200 oppløsning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...