Gå til innhold

Hvilke drivere? X700PRO *Dilemma*


bandit

Anbefalte innlegg

Har et ATI Sapphire Radeon X700PRO 256MB GDDR3 skjermkort.

 

Hvilke drivere er "best"???

 

ATI eller Sapphire sine? (Jeg tror kanskje Sapphire, men ikke sikker)

 

:hmm:

 

Noen som kan forklare kort forskjell på drivere fra hhv brikkeprodusent (ATI/nVidia) og

kortprodusenter (Sapphire/ASUS osv) ??

 

 

PS: på windowsupdate får e opp denne nedlastingen:

---

ATI Technologies, Inc - Video - Sapphire RADEON X700 PRO 256MB

Date last published: 3/23/2005

Download size: 5.7 MB

ATI Technologies Inc. display software update released on February 22 2005.

---

Denne skal jeg vel styre laaangt unna???

 

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forslag:

 

Inntil www.omegadrivers.net evt. får opp nye drivere basert på catalyst 5.6 er disse optimaliserte driverne fra NGOHQ muligens det beste alternativet. Dette driversettet fungerer på alle typer ATI-kort.

 

Med på kjøpet får du også blant annet siste versjon av ATI tray tools, en kjekk samling verktøy som vasker golvet med det heller labre control panel-opplegget til ATI. Blant annet kan du få programmet til å sjekke hvor mye ram og gpu kan overklokkes uten at du får artifakter.

 

Svært kjekke saker, synes nå jeg. Men det skal sies at jeg ikke har kikket så nøye etter om Sapphire har puttet noe smågodt i driverposen sin.

Lenke til kommentar

ikke noe skummelt med optimaliserte drivere da? Eller er det bare jeg som er redd alt som er Tweaka :-)

 

Hva er det greieste progget til å måle skjermkortytelse, har 3dMark 05, men tenkte kanskje på noe som er mindre og kjappere??

 

Hva med den greia jeg kan laste fra windowsupdate, bare pizz???

 

 

En annen ting og i farta, ikke sikkert du vet det, men håper du eller noen andre gjør:

 

Er det ikke mulig å kjøre dette kortet i CLONE modus, dvs både PC-skjerm og TV sammtidig, husker på noen eldre kort jeg hadde (ASUS) der kunne jeg alltid kjøre med begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...