Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer, komponenter trenger "dytt"

Anbefalte innlegg

Når PCen skrus av og startes opp igjen så er det enkelte ganger den ikke vil. Hvis jeg da rører på enkelte av komponentene så kommer den etterhvert igang igjen, men det er forskjellige komponenter som "utløser" dette hver gang. Har forsøkt bytte av PSU, hvilket så ut til å ha løst problemet en stund, men nei... nå satte det igang igjen. Blir bare verre og verre, og enkelte ganger så låser PCen seg også, som igjen fører til at jeg må "dytte" litt her og der før den setter igang igjen. Vanligvis er dette skjermkort eller CPU/CPUvifte... Har også forsøkt å endre plass på RAM-brikken.

Hovedkort: MSI KT4V (MS-6712)

CPU: Amd Athlon XP2400

Skjermkort: Asus GeForce2 MX

Annen info om hardware kan skaffes ved neste boot :p

Før PSU ble skiftet ut så prøvde jeg også å resette hovedkortet, uten resultat. BIOS har jeg tuklet lite med, siden jeg ikke er helt stø på hva som bør/kan tukles med.

Noen ideèr? Kan det være hovedkortet f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tilleggsspørsmål, siden det ser ut til at gode råd er svært så dyre i dette tilfellet ;) Hvis det er noe galt med f.eks. hovedkort, vil dette da potensielt kunne skade andre komponenter? D.v.s. hvis jeg vil prøve å bytte ut med komponenter fra en annen maskin, så vil dette kunne skade dem? Jeg tror nesten jeg bare må til å prøve ut alt, bit for bit... Hvis jeg står igjen med cpu og hovedkort som de to siste mulighetene så tror jeg nemlig jeg går til innkjøp av noe nytt av begge deler uansett...

Jeg trenger litt hjelp på veien her, fra noen med litt mer innsikt enn meg selv :) Det virker nemlig som det bare blir verre og verre, ved f.eks. at PCen fryser og plutselig restarter seg osv. Isted kom jeg til å dulte borti kabinettet, og da frøs PCen igjen... Høres litt søkt ut gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...