pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 På min egen hjemmeside lagrer jeg alt innhold på sidene i MySQL. Dette fører med seg mange fordeler, men en ulempe er at jeg ikke kan bruke noe PHP-kode på sidene. Eller går det an på noen måte å lagre PHP-kodesnutter i MySQL? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det går helt fint å lagre PHP-kodesnutter i MySQL. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Hvordan? Vet ikke om du forstå helt, men de skal kjøres, ikke vises Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det går jo også. Og kodene vises ikke med mindre du velger det selv.. Derfor: Vær forsiktig! Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Velger det selv? Men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan du ikke bruke PHP på serveren kan du heller ikke ha det i MySQL for å få det kjørt. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan han ikke bruke php på serveren? daså. Leste ikke hele posten hans. Min feil... Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Kan selvfølgelig kjøre PHP på serveren. Men hvordan skal PHP-koden settes inn i MySQL? En spesiell datatype?? Hvordan skal den hentes ut? Bruker jo til vanlig print() når det gjelder tekst, og jeg antar at det er her problemet ligger. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kan du komme med en grunn for hvorfor det skal gjøres, litt lettere å forklare da.. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 OK For å gi et veldig enkelt eksempel: På en av sidene mine (som alle er lagret i MySQL) vil jeg skrive ut nåværende årstall: Bla bla bla bla <?php print date(Y); ?> bla bla bla Når jeg setter inn og skriver ut dette fra MySQL på vanlig måte, vil det lille skriptet bare vises og ikke kjøres. Finnes det noen måte jeg kan få det til å kjøres på? Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Fant nå noe som kan minne om en løsning: http://www.sindrem.com/forum/viewtopic.php?t=53 Finnes det noen enklere måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det skal finnes en funksjon som du kjører som function-name("PHP-kode som skal kjøres"); men husker ikke hva den heter... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Det skal finnes en funksjon som du kjører som function-name("PHP-kode som skal kjøres"); men husker ikke hva den heter... ...eval() missed an 'L'.. Endret 24. juni 2005 av dabear Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Eval: http://no.php.net/manual/en/function.eval.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå