Gå til innhold

barton 2500+ overclock; hva kan jeg vente?


Anbefalte innlegg

hei dere...

 

sitter med en gammel kjær venn, en barton 2500+. den har blitt erstattet to ganger allerede, men nå skal jeg la den få ett nytt liv. kanskje.

 

sitter med denne cpu'en, ett A7N8X-DELUXE og 1 gb kingston minne. jeg klarer ikke uansett hva jeg gjør å få denne cpu'en over 192mhz fsb.. ved 193 tryner maskinen, og ved 200 går den litt så krasjer den.. jeg har justert volt fra standard og opp til 1,83 uten hell..

 

etter alt hva jeg har lest skal denne cpu'en klare 200 mhz uansett?! hvorfor funker det ikke? noen ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ved å sette minnetimingene radikalt opp, 3 3 8, skjedde det ingen ting i positiv retning overklokkingsmessig. og når jeg øker spenningen til 1,85 (49 grader idle) klarer jeg å kjøre i windows ved 200mhz fsb med så snart jeg starter far cry rebooter maskinen. jeg klarer å kjøre 3dmark og andre diagnoseprogrammer men ikke spill..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne CPUen er svært glad i hovedkortet Abit NF7-S v2.0. Jeg har selv disse delene i tillegg til 2xTwinmos pc3200 256mb-brikker og en corsair 512mb -brikke. Tror jeg har en volcano 9-kjøler, men den er uansett ikke spes tess og kjører på laveste hastighet. Det morsomme er at jeg ganske enkelt kunne velge mellom xp2500 og xp3200 i biosen uten noe problem (samme spenning og timings osv). CPUen ble faktisk kaldere da jeg valgte xp3200 (200mhz fsb i stedet for 166) :D

Lurer på om jeg skal klokke videre, har kjørt systemet slik alt for lenge nå. Men da må jeg sikkert bytte ut den ubrukelige q-tec- "350W" strømforsyningen min og røske ut de billige twinmos-brikkene :(

Lenke til kommentar
Denne CPUen er svært glad i hovedkortet Abit NF7-S v2.0. Jeg har selv disse delene i tillegg til 2xTwinmos pc3200 256mb-brikker og en corsair 512mb -brikke. Tror jeg har en volcano 9-kjøler, men den er uansett ikke spes tess og kjører på laveste hastighet. Det morsomme er at jeg ganske enkelt kunne velge mellom xp2500 og xp3200 i biosen uten noe problem (samme spenning og timings osv). CPUen ble faktisk kaldere da jeg valgte xp3200 (200mhz fsb i stedet for 166) :D

Lurer på om jeg skal klokke videre, har kjørt systemet slik alt for lenge nå. Men da må jeg sikkert bytte ut den ubrukelige q-tec- "350W" strømforsyningen min og røske ut de billige twinmos-brikkene :(

Vil anbefale deg en ny psu ja... ;), den q-tecen kan finne på mye krøll for systemet ditt...

Lenke til kommentar

Jeg har eksperimentertr litt med min XP2500+ Barton og får klokka den til 212Mhz FSB på luftkjøling med minnedevider på 5/6 slik at minnet ikke skulle bli det som sa stopp.

Årsaken til at minnet ikke vil så langt er at jeg har en PC2700 brikke som allerede er jaget opp til 200Mhz og den vil ikke lengere en 205Mhz.

Har lest om andre som ikke kommer til 200Mhz FSB rett og slett forde prosessoren er av en annen batch.

Så kommer du ikke til 200Mhz selv ved å øke vcore så klare ikke den prosessoren det.

Min går på denne hastigheten med vcore 1,65V som er standar.

Lenke til kommentar

hva kan jeg forvente av min 2400+ Thorton cpu?

hovedkort: Abit NF7-S V2.0 (nyeste bios)

CPU AMD athlon xp 2400+ thorton kjerne

ram OCZ premier 1gig. 400mhz

 

rammen har ikke kommet ennda. men hva tror dere jeg vil kunne klare ?

 

det er jo ingen tvil om at HK mitt er overklokkbart . Vcore kan settes opp til 2.3 V :mrgreen: og fsb over 300. multy kan jeg sete over 20 .

 

dette er helt sykt forhold til mitt gamle msi kt4 hk =/

 

cpu å gpu er vannkjølt oss meg.

Endret av Margarus
Lenke til kommentar
hva kan jeg forvente av min 2400+ Thorton cpu?

hovedkort: Abit NF7-S V2.0 (nyeste bios)

CPU AMD athlon xp 2400+ thorton kjerne

ram OCZ premier 1gig. 400mhz

 

Hvor langt kom du?

ocz ram pakken er bestilit men har tydelig vis oppstott problemer.

finner ikke noe pakke nor jeg søker på pakke nr. men regner med å ha den i hus i løpet av neste uke! jeg kommer med updates nor den kommer å jeg har testet litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...