Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og hvis jeg har passiv ip, fornyer den seg hele tia da?

EDIT: hvis jeg tar den mange ganger er den lik uansett :(

Og en ting til, hvis noen banner IPen et sted, og jeg gjør det er, får jeg ny IP og er "fri" da?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å finne ut hvor du bor via IP, men det skal noe til å få gateadresse og sånt. Det skal hvertfall vært übersimpelt å finne ut hvor sentralen du er tilkoblet befinner seg.

Men trenger du en annen IP er proxy en mulighet. Det negative er at ting kan gå treigere, og ikke alle proxyer er "anonyme". Dessuten er det mange faktorer som kan avsløre din virkelige IP.

Men bare for å nevne det: Hvis noen virkelig VIL spore deg opp kan de det. (Føler at jeg skriver den setningen veldig ofte om dagen :p )

Lenke til kommentar

Jeg er ingen nettverksekspert, men jeg tror at det er opplysninger bare din ISP har.

Tok en kjapp test på min IP her, og klarte å spore den til Jessheim. Jeg bor på Strømmen, så det var ikke akkurat fulltreffer, for å si det sånn. Begge steder ligger i Akershus, så det er litt vanskelig å treffe nøyaktig på slike søk med mindre du, som sagt, har tilgang til de muligheter ISP-ene har.

Så nei, de finner ikke huset ditt sånn helt uten videre, men dette kommer an på hva slags ressurser de har tilgang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...