Gå til innhold

PC'en virker ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nytt utstyr til pc'en , men ingenting virker!!!!

Får ikke starta powersupplyet Det bare kommer en pulserende summelyd(250 W)

har sjekket alle kabler..

Er 250 W for lite?

har Asus geforce 4 og amd XP 2000...

2x hdd osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror også du bør ha en PSU på minst 300W, kanskje enda litt mer. Jeg prøvde 200W på en t-bird 1000 med et par harddisker, skjermkort og lydkort. Det resulterte også i et dødt system. Du burde låne en kraftigere PSU og teste.

Uten å være skråsikker tror jeg nok ikke at maskinen din har tatt skade.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-24 16:09, Mr_Dillon skrev:

Bygde ny PC for nevøen min tidligere i sommer. XP1800+, GF4, etc. Kjører helt fint i Aopen kabinett med 250W PSU.

Kan jo være at noe er defekt da...

Andy

Men problemet kan jo oppstå når det er et par ekstra disker og slikt i kabinettet også. da begynner strømmen og slite (kanskje).

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet, men det var psu på 300W. Men jeg fikk byttet psu'n til en lik psu, men da uten spenningsvern. Når man bor mellom bakkar og berg, er ikke strømnettet like bra over alt :-/ Det var visstnok et ganske vanlig problem. Var ihvertfall ikke mer som skulle til. Litt mer risky uten spenningsvern, men likevel....

Lenke til kommentar

Om man prøver å trekke mer strøm fra PSU'en, enn den klarer å levere. Vil ut-spenningen synke noen hakk, og komponentene inni maskinen vil ikke få den spenningen de trenger for å virke.

Om du har en ekstra PSU, så kan du la den forsyne CD-rom og harddisk o.l. Hvis det fungerer da, har du funnet problemet.

Eventuelt kan du prøve og koble fra alt du ikke absolutt trenger, starter den da... Ja da trenger du større PSU.

Lenke til kommentar

For å sjekke psu-en om den virker så trenger du jo ikke nødvendigvis og koble på alt det du har som trenger strøm. bruk kun en HD osv......!! Starter den med mindre utstyr tilkoblet så vet du jo at den virker men også at den er for liten til å drive hele systemet ditt!

Lenke til kommentar

Hvis du hørte en pulserende lyd "pumping" fra PSU'en er det denne som er problemet. Bombesikkert, den pulserende lyden er styretransistorene i PSU'en som holder effekttransistorene oppe i et lengere tidsrom for å prøve å få til nok strøm. Men PSU'en tar ikke skade, men kan hende sikringa ryker/har røket. Rykki? Bøyning ekke min sterke side. Hehe.

Mvh

melbamix

Service elektronikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...