Gå til innhold

Bang & Olufsen TV - Slår seg rett av

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med TV-en vår og ønsker å få tilbakemeldinger eller hjelp til hvordan jeg kan ordne det. Kommentarer tar jeg selvfølgelig imot.

Jeg postet et innlegg for en stund tilbake at TV-en vår hadde stygge hvite striper i toppen av bildet. ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=366839&hl= )

TV-en er en Bang & Olufsen Beovision MX 6000 fra 1992/3 (28'').

mx6000.jpg

Etter litt leting rundt om kring på Internett, fant jeg en servicemanual der jeg fant ut hvordan jeg kunne flytte bildet litt opp. Dette fungerte utmerket og stripene forsvant og TV-en funket som ny.

Problemet nå er at TV-en ikke vil slå seg på. Den har fungert strålende etter jeg gjorde de små endringene i SERVICE MODE, men i dag ville den rett og slett ikke slå seg på.

Når du trykker på TV på fjernkontrollen (som er Power-on knapp) slår TV-en seg på i ett sekund, og går deretter i Standby-mode. Dette kan du gjøre flere ganger, uten hell.

Jeg har også prøvd å dra ut strømmen i 15 minutter og deretter prøvd å slå den på, men uten hell der heller.

Etter å ha lest i service-manualen jeg fikk tak i, mener jeg at det er en slags beskyttelseskrets som gjør at TV-en går i standby-modus for å forhindre skade på komponenter.

Har TV-en vår tatt kvelden (fungerte før i dag) eller er det mulig å reparere? Pris spiller jo også en rolle da, for hvis det kommer på mer enn 3-4000 er det ganske liten vits. Da kjøper man heller ny TV.

Håper på tips/kommentarer/tilbakemeldinger!

:thumbup:

EDIT: Vil bare legge til at jeg ikke har så veldig mye peiling på TV og TV-ens indre elektronikk, men jeg kan endel..

Endret av resn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...