Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til å finne Spycam-software

BeFs

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppdrag fra en venn om å finne et program for han.

Han har pcen sin på rommet, med internett og webcam. Og lillebroren hans får lov å låne pcen, men bare hvis han er alene, han får ikke lov til å ha med seg kompiser på rommet.

Så han lurte på om det fantes noe spycam software som kunne hjelpe han å overvåke dette litt.

Dette ønsker han:

- Skal ikke vises at det ligger i bakgrunnen på pcen, ikke på taskmanager heller.

- Han vil ha en slags Server/Client løsning, der han kan skru på kameraet fra f.eks en nettside eller et "client"-program på laptopen sin. Sånn at dette programmet ikke har webcammet på heletiden. For lillebroren bruker kameraet ganske mye når han er på MSN, og windows klarer ikke å kjøre webcam i to forskjellige programmer såvidt jeg har skjønt.

Han har allerede Remote Desktop på pcen, så han kan sjekke om kameraet er i bruk eller ikke før han kjører opp "clienten".

Er det noen som har noen tips, eller har lyst til å hjelpe meg og lete?

P.S. Artige kommentarer om at vennen min bør flytte frabes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lett litt, men ikke funnet noe særlig. Kan være det finnes slike program, men jeg fant i alle fall ingenting. Tror nok kanskje den beste løsningen er å kjøpe seg et nytt webkamera, gjerne et billig et. Så kan du gjemme det på rommet ditt en plass, slik at broren din ikke ser det og trekke en ledning til laptopen. Dette blir egentlig ganske vanskelig, kan jeg tenke meg. Kan jo være det finnes webkamera med trådløs forbindelse :hmm:

Lenke til kommentar

Crime Catcher kanskje?

Crime Catcher turns your web camera into a video surveillance system. It uses advanced motion detection which lead to accurate / reliable results. It has many features including:

-Advanced yet Reliable motion detection;

-Test mode for real-time motion detection display;

-Stealth mode, hidden capture window;

-Mask out areas which could cause false alarms;

-Custom motion effects;

-Overlay text onto captured images;

-Remote login to Crime Catcher;

-Web page mode;

-Write images to an AVI file;

-Ability to transfer images to FTP site;

-Can maintain internet connection;

-Stores images in a compressed format JPG;

-Generate HTML reports of captured images;

-Retrieve images from FTP site; Play sounds when motion is detected;

-Zoom mode to aid in camera focusing;

-Friendly interface;

-Fully configurable

http://www.crime-catcher.com/

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

_Adler_; Problemet er at han har somregel med seg laptopen overalt. Tingen var at han tenkte å ha en mulighet til å sjekke dette når han var på skolen, eller til en kompis. Men takk for at du prøvde å hjelpe

Cola-boks; Listen du kom med så ganske tilfredstillende ut, skal se hva programmet kan gjøre for noe :) Takk til deg også.

Lenke til kommentar
_Adler_; Problemet er at han har somregel med seg laptopen overalt. Tingen var at han tenkte å ha en mulighet til å sjekke dette når han var på skolen, eller til en kompis. Men takk for at du prøvde å hjelpe

Tror jeg misforstod litt, nemlig. Fikk i alle fall bumpet tråden, for jeg tror neppe du ville fått svar på den uten, for den var ganske langt nede :)

Lenke til kommentar
Fikk i alle fall bumpet tråden, for jeg tror neppe du ville fått svar på den uten, for den var ganske langt nede :)

Hehe, sant det. Hadde kommet til å bumpet den selv om en litenstund, hvis jeg ikke hadde fått svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...