Gå til innhold

SE k750i MMS Problemer


Anbefalte innlegg

Hei! Har store problemer med å få MMS og WAP/GPRS til å virke på min k750i.

 

Kjøpte mobilen idag, har telenor djuice nonstop abb. Har mottatt instillingene men funker ikke, har prøvd med netcom abb også og det fungerte glimrende. Har også oppdatert firmware/software via SE nettsider med kabel uten at det gjorde at det fungerte noe bedre. Noen som har noen ideèr ?

Haster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting som kan prøves:

 

* Fungerer det å sende mms fra ditt sim kort i andre telefoner med telenor dekning?

 

* Fungerer WAP?

 

Om det funker i andre så kan du finne ut om det er abo'et ditt eller om det er mobilen som er satt opp feil eller har feil.

 

jeg tok ned oppsett herfra på fredag på en 750i jeg testet og jeg fikk brukt alle funksjonene på den mobilen- --> HER

Lenke til kommentar
Hei! Har store problemer med å få MMS og WAP/GPRS til å virke på min k750i.

 

Kjøpte mobilen idag, har telenor djuice nonstop abb. Har mottatt instillingene men funker ikke, har prøvd med netcom abb også og det fungerte glimrende. Har også oppdatert firmware/software via SE nettsider med kabel uten at det gjorde at det fungerte noe bedre. Noen som har noen ideèr ?

Haster!

Det kommer en oppdatering av programvaren i løpet av de første dagene. Du får prøve å holde ut litt til.

Lenke til kommentar

ja jeg har skrudd av og på mobilen, det er kun få K750i tlf som fungerer med telenor abb. MMS, GPRS og WAP funker ikke, får kommunikasjons feil.

 

SE mente at det kunne ha noe med hva base stasjon vi tilhørte iogmed det fungerte før deres software oppdatering, så de trodde det var dems feil og ikke telenor sin feil....

 

Er veldig kjipt når man sitter med splitter ny tlf med djuice nonstop med gratis mms og sms at man ikke skal kunne få sendt mms.

 

Er det ingen her som har fått det til å virke ? Isåfall gi oss andre noen tips mens vi venter på den oppdateringen fra SE.

Lenke til kommentar

Jeg ringte til Sony support.

 

Siste versjon er: RAJ002

 

En kamerat av meg hadde R1A044 på sin k750i, der fungerer alt.

 

For å finne ut hvilken versjon din mobil har tast:

(V=venstre, H= høyre)

 

* H * V V * V * da får du mulighet til å sjekke hva versjon din mobil har.

Lenke til kommentar
hmm.. hva gjorde du da ? hadde vært digg hvis noen kunne hjulpet meg her :)

Du må inn å sette telefonen til å bruke den rette profilen:

 

for MMS

 

Meldinger -> Innstillinger -> MMS innstillinger -> Velg Endre på Internett profil.

 

Så velger du Telenor MMS / Netcom MMS / MMS GPRS, alt etter hva oppsett du har lastet inn.

 

For WAP blir det:

 

Meny - Innstillinger -> kommunikasjon -> Internet Inst. -> trykk mer på din WAP profil se at den kobler til med WAP og samme greien for GPRS Internett.

 

Navnene på dine profiler vet jeg ikke. Så du får prøve deg frem.

På min K700 så har jeg "prikken" i det oppsettet som går for internett. Da fungerer alt jeg har lagt inn. herunder wap, mms, e-post, internett.

 

Lykke til! :thumbup:

Tollis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...