excrucio86 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ehm.. Skikkelig newb spørsmål, men hvordan monterer jeg en diskettstasjon? Jeg får feilmeldingen "Floppy disk(s) fail (40)" under oppstarten. Noen som har peil? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Har du sjekka at begge kablene sitter som de skal, og at den er rett oppsatt i BIOS? 3.5" 1.44MB står det vanligvis. Noen BIOS'er har forresten muligheten for å switche A: og B: (Hvilken bokstav en stasjon får er vanligivs bestemt av hvor på kabelen den sitter.) På noen er det også mulig å sette i datakabelen feil vei... Lenke til kommentar
excrucio86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Har satt den opp i bios ja. Kabelen er av den type som går å sette feil vei, så har prøvt litt frem og tilbake, men har ikke vert innom alle alternativene. Det er mulig å koble til to stasjoner til kabelen, hvorav det ytterste punktet har noen av ledningene vridd. Hvilken skal jeg bruke? Og er det ikke noe regel at den rosa enden av kabelen skal være mot der strømpunktet er eller noe slikt? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Den 'rosa' lederen skal til pinne 1 på kontakta. Normalt er den nærmest strømkontakta, men ikkje alltid. Har plugga denne feil flere ganger uten å ødelegge noe, men eg anbefaler å være litt mer forsiktig enn meg... Ta ut diskettstasjonen og se om det er skrevet noe på den. Hvorvidt stasjonen er A: eller B: bestemmes av om den er tilkobla før eller etter den vrien på kabelen. Husker desverre ikkje hvilken som er hva. (Prøv. Det verste som kan skje er at du får ei feilmelding...) Lenke til kommentar
excrucio86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Ser ut som det funka Takk takk! Gjenstår bare å se om windows installeren finner driverne til SATA kontrollerkortet Lenke til kommentar
excrucio86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Kom inn i windows og fikk opp stasjonen, men når jeg putta diskett i den fikk jeg opp at disketten ikke var formatert og om jeg ville formatere den. Dette er en driverdiskett, så jeg vet det er innhold på den. Hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå