Christian86 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Har tenkt meg på messen med en venn, men jeg lurte på en ting. Siden det er messe, så kommer vel egentlig angrerettsloven til anvendelse så fremt summen er over 200-300 kr? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Ja, Litt overrasket over at du spørr om dette. Dine tidligere tråder viser en god oversikt over forbrukerkjøpsloven. Edit: Grensen er 300. Som bevisst kjøper regner jeg med at du ikke lar deg lure... Endret 23. juni 2005 av PerB Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg regnet egentlig med å vite svaret, men angrettsloven er ikke mitt felt. Forbrukerkjøpsloven er det Er nemlig det at jeg var der ifjor, og da var det ikke noen opplysninger om angrerett Lenke til kommentar
gorber Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Virkeområde §1 Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. §2 Unntak: salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 løsning: kopi av angrettsloven med på messen. Hmm, venninen min kommer til å se rart på meg hehe Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Vi ser alle rart på deg, hele tiden Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 løsning: kopi av angrettsloven med på messen. Hmm, venninen min kommer til å se rart på meg hehe Nei nei nei.. Spørsmålet om angrerett kan du ta opp når det har gått 300 dager etter messen og ikke på messen Angrl. §11 (1) siste punktum: "Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt." OT: Tok forresten kurslederen min i kjøps og avtalerett på sengen med den loven Vi hadde en oppgave som så helt "grei" ut, når kurslederen hadde spurt ut første elev så sa han at han hadde rett og det var opplagt etc (handlet om en som kunne gå fra et abbonement på kabel tv bestilt over telefon tre måneder etter at kontrakt var inngått. Opplysninger om angrerett var selvfølgelig ikke oppgitt Tvisten var selvfølgelig om han var bundet av avtalen..) Når da kurslederen spurte om alle var enige var det selvfølgelig en som sa at han hadde angrerett (var altså uenig), du skulle sett de som fikk hakeslipp da Begrunnet dette med: (kortversjon) Det er fjernsalg og tjenesteyter drev med næringsvirksomhet. Og forbruker hadde betalt mer enn 300kr jfr. Angrl. §§1 (1), 6 litra a, 2 litra b antitetisk. Siden ingen opplysninger var gitt om angrerett var dette da selvfølgelig 1 års angrefrist, jfr. angrl. §11 (1) siste punktum. /OT Så moralen er, ikke bry deg med lovverket på messen. Slikr moroheter kan man ta etterpå Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Vi ser alle rart på deg, hele tiden haha du kan ikke nekte for at jeg som regel er vel innenfor mine rettigheter Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har ikke påstått noe annet heller, men i blant så føler endel av oss kanskje at du får veldig mange defekte varer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå