erikstein Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Jeg har nå lest meg grønn på forskjellige howto's for vcoremod av en pentium-m Har følgende oppsett: Asus P4C800-dlx Dothan 1,86 PC533 Med standar vcore 1,28, så klarer den 165Mhz på fsb. Dette er med stock kjøleren som fulgte med. Om jeg tar ledningsmodden som gir 1,52v så klarer den 185Mhz på fsb (noe rundt 2700Mhz). Problemet er at jeg syntes den blir litt varm...hvor mye tåler en dothan egentlig mtp temperatur? Vil den ta skader av ledningmodden som gir 0,2v mer? Da har den en temp på rundt 55 grader ved en runde 3dmark03. Eventuelt hvilken kjøler burde jeg kjøpe istede? Må jeg da modde strømtilkobling og jumpere? Er vel bare å lodde en bro der.. Råd mottas med takk Det viktigste er: Tar den skade av vcore på 1,5v? Endret 23. juni 2005 av iceraven Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Egen kategori for dette her: Overklokking av cpu Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Egen kategori for dette her: Overklokking av cpu Da trykker man på "Report" knappen Jeg synest ikke at 55 C* var så mye når du brukte standardkjøleren. Så det går nok fint å ha vCore på 1.5. Når det gjelder andre kjølere skal jeg ikke si meg så veldig sikker, men må du ikke til med diverse modifikasjoner da? Men cascade kjøling duger jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå