Gå til innhold

lydkort,hvilket skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

da veit vi det, tilbake til topic ;)

Ja sorry..

 

Men vil bare si at hvis du har tenkt å bruke digital utgangen på kortet trenger du ikke å kjøpe dyrt for lydkortet gjør ingenting med lyden, da er det receiveren som gjør det. Men jeg anbefaler også M-audio kortet. Bedre en Creative.

da kan jeg liksegodt bruke onboardet? som miccen ikke funker på og det kommer knattrelyd i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
m audio kan ikke spille mp3 og feks spill lyd på en gang

Kan det ikke det?

You’ll also enjoy robust gaming experiences with popular 3D audio technologies such as Sensaura, EAX, DirectSound, and A3D.

Edit:Ser at jeg misforsto deg litt. Vet ikke om det kan spille flere ting på en gang.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra at M-Audio kortene ikke kan spille av flere lydkilder på en gang. De fleste kortene deres er laget for musikkproduksjon, og da virker det rart at de ikke takler mer enn en lydkilde. Jeg finner heller ingenting som tyder på at DSPen på lavpriskortene deres (VIA Envy24) ikke takler dette.

Lenke til kommentar

M-audio 2496 er nok det beste kortet i den prisklassen du forespeiler.

 

selv om audigy4 bruker cirrus logics beste dac og har en tilsynelatende høy signal to noise ratio er ikke kortet å anbefale. jeg har hørt det spille, og lyden blir alt for tynn, pistrete og "enkel" om du skjønner. dynamikk, soundstage og tyngde blir borte i forhold til m-audio 2496.

 

min mening om ikke annet.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...