Gå til innhold

lydkort,hvilket skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke digital? en coax kabel må være dyr for å bli bedre enn en digital kabel så vidt jeg veit

Coax er digital. Men jeg ville kjøpt et lydkort med digital utgang og støtte for DD ihvertfall. Hvis du klarer deg med DD på filmer så kan du vel bare kjøpe Audigy 2, men hvis du trenger DTS også så må du ha et annet. F.eks Audigy 4 som kompissen din anbefalte.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar

Koaksiale digitalkabler og optiske digitalkabler har begge sine fordeler og ulemper. Det stemmer at optiske kabler ikke plukker opp elektromagnetisk støy, men samtidig har de lavere båndbredde enn koaksiale kabler, dvs de kan ikke frakte like mye data. I tillegg skal optiske kabler være utsatt for mer "jitter" (tidsforsinkelser i overføringen).

 

Personlig hørte jeg aldri noen forskjell på koaksial/optisk overføring, men så hadde jeg heller ikke et anlegg til >50000,-.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
da veit vi det, tilbake til topic ;)

Ja sorry..

 

Men vil bare si at hvis du har tenkt å bruke digital utgangen på kortet trenger du ikke å kjøpe dyrt for lydkortet gjør ingenting med lyden, da er det receiveren som gjør det. Men jeg anbefaler også M-audio kortet. Bedre en Creative.

Lenke til kommentar

Creative er best på spillsiden med deres patenterte EAX-teknologi, men på lydkvalitet og andre finesser finnes det bedre løsninger, f. eks M-Audio og Terratec.

 

På digital overføring er Live!, Audigy og Audigy2-seriene også dårlige valg, ettersom DSPen på disse kortene uunngåelig resampler mye av lyden som passerer gjennom. Jeg er usikker på om Audigy4 gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...