ccalz Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 heisann jeg har et fult basic patos 7.1 oppsett på en avr 7500 harman kardon,og lurer på siden jeg har projektor koblet til pcen og ser på film via den om hvilket lydkort jeg burde kjøpe? må være kvalitet en kompiss anbefalte Audigy 4 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har hørt at det finnes mye bedre kort enn Audigy-kortene når man skal bruke de til ren audio. Men til spill er Audigy-kortene gode. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 da tenker jeg på mitt bruks. spilling,film,musikk noen ganger musikk sammens med spill Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 kjøp ett kort med coax utgang!! det er det beste til surround bruk, selv sliter jeg med ett audigy, vurderer sterkt å pensjonere pcen å kjøpe en bærbar med coax utgang. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) hvorfor ikke digital? en coax kabel må være dyr for å bli bedre enn en digital kabel så vidt jeg veit Endret 24. juni 2005 av ccalz Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) hvorfor ikke digital? en coax kabel må være dyr for å bli bedre enn en digital kabel så vidt jeg veit Coax er digital. Men jeg ville kjøpt et lydkort med digital utgang og støtte for DD ihvertfall. Hvis du klarer deg med DD på filmer så kan du vel bare kjøpe Audigy 2, men hvis du trenger DTS også så må du ha et annet. F.eks Audigy 4 som kompissen din anbefalte. Endret 24. juni 2005 av bjarne88 Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hvis du kjøper et audigy 2 zs platinum pro, har du både optisk, analog og digital utgang. Audigy har deilig lyd da Endret 24. juni 2005 av Pentimuml Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jo men det er et slag som heter "digital kabel" ? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Coax og optisk er digitalt begge to. Og begge kan kalles digital kabel. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Er ikke optisk best da? Ingen forstyrrelser i signalet underveis i kabelen... Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 det var optisk jeg mente når jeg snakka om digital vs coax,at en coax må være kvalitet for at den skal være bedre en en optisk. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Koaksiale digitalkabler og optiske digitalkabler har begge sine fordeler og ulemper. Det stemmer at optiske kabler ikke plukker opp elektromagnetisk støy, men samtidig har de lavere båndbredde enn koaksiale kabler, dvs de kan ikke frakte like mye data. I tillegg skal optiske kabler være utsatt for mer "jitter" (tidsforsinkelser i overføringen). Personlig hørte jeg aldri noen forskjell på koaksial/optisk overføring, men så hadde jeg heller ikke et anlegg til >50000,-. Endret 25. juni 2005 av Exiter Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) De fleste audiofile mener at coax er best. Men noen sier også at når man bruker data er optisk best fordi coax er elektrisk og kan ta opp støy fra dataen. Men mange mener at det ikke er noen forskjell. Endret 25. juni 2005 av bjarne88 Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 da veit vi det, tilbake til topic Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor mye penger vil du bruke? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ta en titt på dette kortet. Det koster 895 kr hos Lydmakeriet. Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 om det er avgjøranes og legge på en tusenlapp så gjør jeg det,har tenkt til å bruke rundt 2000 ,men er det noe revu. så slår jeg til med mer Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 da veit vi det, tilbake til topic Ja sorry.. Men vil bare si at hvis du har tenkt å bruke digital utgangen på kortet trenger du ikke å kjøpe dyrt for lydkortet gjør ingenting med lyden, da er det receiveren som gjør det. Men jeg anbefaler også M-audio kortet. Bedre en Creative. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Creative er best på spillsiden med deres patenterte EAX-teknologi, men på lydkvalitet og andre finesser finnes det bedre løsninger, f. eks M-Audio og Terratec. På digital overføring er Live!, Audigy og Audigy2-seriene også dårlige valg, ettersom DSPen på disse kortene uunngåelig resampler mye av lyden som passerer gjennom. Jeg er usikker på om Audigy4 gjør dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå