Roald! Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei. Fekk dette hovedkortet i dag :EPoX EP-9HDAI-Pro,K8T800 Pro,Socket-939 ATX,S-ATA,LAN,Dual DDR, AGP8X og endel annet.. Satt alt sammen og meiner at alt er montert riktig. Når eg skrudde på pcen tilslutt startet alt men det kom en knitrelyd og så kom det litt røyk ut.. Fant ut at det kom bra en liten "svart brikke" som befinner seg rett til venstre for pci porten.. kan sees på bilde på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309207&cks=PRL Såg ut som det var rett og slett en kortslutning! Haa kan dette komme av og kva bør eg gjere? Skal eg prøve å starten den på nytt for eks? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 det høres ut som om det er batteriet på hovedkortet ditt som har gått. det blir litt vanskelig å vurdere ut fra informasjonen du gir men enten så er det rett og slett produksjonsfeil på hovedkortet du har fått tilsendt eller så kan det være strømforsyneren din som har gitt for mye strøm til èn eller flere bestemte sektorer på hovedkortet. En jeg kjenner har vært borti den røyken du snakka om. Han monterte hovedkortet uten avstandsskruer på kabinettet. Når han skrudde på strømmen så begynte det å ryke:P kan jo hende du har gjort det samme men da hadde det sannsynligvis ikke begynt å ryke fra batteriet. da hadde som regel alt det andre du hadde koplet på også gått til helvete. Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Røyken kom fra rett under skjermkortet. Det er også et lite merke "kvitt" på den svarte brikken eg snakka om... ser litt defekt ut kanskje... Kabinettet og strømforsyningen er ny.. Artic Cooling Silentium T1 Kan eg teste å skru den på pånytt eller vil det gjere vondt verre? Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Legger ved et bilde... Noen som har forslag til dette her? Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 hmmm.. som sagt så kan det være strømforsyneren din som har delt ut for mye strøm til èn eller flere bestemte sektorer på hovedkortet. Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 og det vil sei? at hovedkortet er ødelagt eller strømforsyningen?Eller begge deler? Kanskje alt som er montert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå