Gå til innhold

Skjermkort og Watt


yahord

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at dette var kvelden jeg skulle kjøpe dette skjermkortet. I systemkravene så står det at det krever en 350 W strømforsyning, men jeg aner ikke om jeg har nok. Jævlig kjipt å finne ut at man ikke har nok. Hvordan finner jeg det ut? Finner det ikke i Everest.

 

Jeg åpnet i hvert fall kabinettet for å se om jeg fant noe. Der stod det: Input: 100-120 V n/9 A

 

Output: 305 W

+ 5 v --- /22a max. + 5 v/ 2A max. + 12 va/18A max

 

Jeg skjønner ikke dritten av noe av dette, så jeg håpet at dere kunne hjelpe meg med det...

 

Hvis dere vil vite noe om maskinen så bare spør og jeg vil svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså Input er den straumen som kjem til straumforsyningen.

Så omgjer straumforsyningen straumen. Output er det som går til hovedkort, skjermkort osv. Den totale straumen som den kan levere til makina er 305w, så den er ganske svak.

 

 

Når du skal kjøpe ny bør 12v railen være over 20-25A. Det er bedre å kjøpe ein som leverar mykje enn ein som levere på kanten. :)

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

Jeg så ikke at det var nye inlegg. Dragavon: jeg skjønte det ikke siden jeg ikke trodde det var output som ikke hadde noe å si, men input. Betyr dette uansett at jeg ikke kan kjøre x800 pro - vivo kortet? faen så IRRITERENDE

 

Skal jeg liksom kjøpe ny strømforsyning da? Noen ambefalinger? :)

Endret av yahord
Lenke til kommentar

vel, du kan aldri ha mer watt ut enn du har inn :p i såfall har du en evighetsmaskin i ermet.. :) Uansett burde du vel kjøpe en ny psu hvis den er så svak som d, må nesten det hvis du har tenkt å oppgradere med noe som helst :,, det kan jo være at det går, men jeg ville tro den ble veldig ustabil! får jo en fin strømforsyning for 6-700 kr, ikke så mye d i forhold til grafikkortet :)

 

editere editere :) : um,, vel, det jo output som betyr noe, det forsvinner jo endel watt i varme og støy så output'en blir endel laver, og dette varierer fra strømforsyning til strømforsyning..

Uansett, Mist sin her har jo fått mye skryt,, men er litt dyr da,, ellers så har microplex noen som heter bZerk, men har ikke hørt så mye om disse,,,

denne er jo vannvittig kul da, men Dyr..

MEN, ligg unna Q-tek sine! de er ikke noe bra

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Det ser ihvertfall ut som om det er en ATX 20-pins kontakt på hovedkortet, og det ser også ut som en vanlig ATX-strømforsyning på baksiden, så eg tror det skal gå :thumbup:

 

Strømforsyningen du har valgt ser forsåvidt ut som ett godt kjøp, men eg la merke til at en av de som hadde lagt inn kommentar mente den hadde veldig lange kabler. Kan hende du burde kontakte en webshop, og be de finne en god strømforsyning med korte kabler som passer bedre i ett lite kabinett som ditt. Ingen vits i lange kabler når du ikkje har bruk for det.

Lenke til kommentar

Litt off-topic her, men ville kommentere denne:

vel, du kan aldri ha mer watt ut enn du har inn

 

Når eg gjekk på Elektro GK og VK1 rekna me stadig med effektar inn og ut på motorar osv....og om ein av oss i klassen fekk ein lågare effekt inn enn den som vart tatt ut gratulerte læraren vår vedkommande og sa "Du er blitt millionær" :p

 

On topic: Angåande PSU, les litt på PSU-delen av forumet, tester av PSUer og brukererfaringar.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Kan HELT klart anbefale denne :

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42048

 

Tagan 420w. Har selv en Tagan480w i filserveren min, med overklokket pentium 4 til 3,3 ghz , og nå 21 disker. Den er helt lydløs, og er bare lunken luft som kommer ut av den.

 

Til motsetning har jeg en Thermaltake truepower 480w i gamepcn min , sammen med en pentium 4 3,2 ghz , 3 brennere, og et geforce6800 ultra. Den thermaltake psuen dytter ut så mye varm luft, at den varmer jo opp hele rommet på etpar timer.

 

Så vil helt klart anbefale Tagan , stille psu , som driver det meste! Uten å bråke i tillegg. Eneste er at det er en del kabler på de da.. litt lange.. men de er alle tvinna, så litt mer praktisk.

Lenke til kommentar

Med en ATX strømforsyning så er der spenning på hovedkortet hele tiden. Når du skrur på PCen så sender du ett signal til hovedkortet, som så booter PCen. Du trenger en ordentlig av/på bryter på strømforsyningen for å bryte strømmen til hovedkortet. Om du ikkje har det må du ta ut ledningen for å bryte strømmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...