Gå til innhold

Problemer med Sleipner snekkemotor


Anbefalte innlegg

Har en Sleipner snekke motor, 2 syl. bensin som jeg sliter litt med å få til å gå...

Den går en liten stund før den stopper. Grunnen til dette er at den fremre pluggen blir helt nedsotet etter 5-10 minutters gange. Den andre pluggen er helt strøken. Bytter jeg om pluggene går den i nye 5-10 minutter før pluggen er nedsotet og motoren stopper igjen.

Jeg tenker umiddelbart på at den får for fet blanding, men da synes jeg det er rart at kun den ene pluggen sotes ned. Så hørte jeg noen nevne at den bakre sylinderen kun er en hjelpesylinder, uten at vedkommende kunne utdype dette noe mer... Noen som vet hva det betyr? Eller noen som har noen ide om hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror ikke noe på "hjelpesylinderteorien".

 

Derimot vil jeg foreslå at du sjekker stempel / stempelringer i den sylinderen som gir soting.

Nå er jeg riktignok litt usikker på om den motoren går med olje i veivhuset, men om den gjør det, så kan dårlige / defekte stempelringer medføre at olje slipper opp i forbrenningsrummet for den "plagsomme" sylinderen. Dermed vil også pluggen fort sotes ned.

 

Just my ten cents. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...