PTRN Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det hele begynte med at jeg la inn win 98 og NTFS for Win 98 2.0. Så klikka windows`en og jeg la inn win 2k igjen. Jeg la inn alle driverne, men da jeg kom til raid driverne kom det en eller annen error... Prøvde å legge inn drivere på nytt og da funka de, men kom allikevel ikke inn på harddisken. Nar jeg prøver å komme inn på harddiskene så kommer følgende error "The drive is not formated, format now?" Jeg ber sårt etter hjelp, fordi på harddiskene lå det over 80 DivX`er og ca. 50 GB med andre viktige ting, dokumenter og slik... Hardiskene (2xMaxtor D540X 60GB) er settet opp i RAID-0 på en Promise kontroller på et Soyo SYK7V-Dragon Plus hovedkort... På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Finner raid-biosen raidet ditt? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det kan være at Win2k ikke kjenner igjen filsystemet som NTFS for win98 har lagd. Jeg kjenner ikke dette programmet, men du kan jo prøve å legge inn win98 + NTFS for w98 på nytt. Har du Partition Magic? Mulig dette finner ut av det Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 har ikke partition magic, men det kan vel skaffes Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 prøv det! Evt. NTFS dos også ( http://www.winternals.com/products/repaira.../ntfsdospro.asp ). Brukes til å lese/skrive på NTFS-partisjoner i DOS. Prøveversjonen kan man bare lese med. Jeg husker ikke om man har chkdsk i prøveversjonen, men denne kan kanskje rydde opp i problemet ditt... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 hadde et lignende problem, altså bare det med at jeg måtte formatere, og da hadde jeg bare installert OS på ny, kunne sikkert redda det med litt mer arbeid, men der forsvant ca 5 år med modem, isdn, og til slutt adsl mp3 :/ pluss masse annet Lenke til kommentar
substeve Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du kan også se litt på denne tråden, eller søke i forumet. Mange tips om dette. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=42409&forum=62 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå