sageman Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg valgte FZ5, det avgjørende var "Leica-linse"... Er veldig godt fornøyd. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Noen sier at linsene ikke er laget av Leica, men at Panasonic kun har lisensiert produksjonsmetoden og Leica-navnet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Noen sier at linsene ikke er laget av Leica, men at Panasonic kun har lisensiert produksjonsmetoden og Leica-navnet Det er nok kun "oppskrift" fra Leica, men optikken er meget bra den. Canon sin optikk er imidlertid like bra. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Takker for alle innspill her! Har mer eller mindre bestemt meg for Panasonic FZ5 nå. Grunnet "totalpakken" - da det er minst, lettest, billigst, inkluderer lader/batteri og har kanskje kjappest og mest presis autofokus. Bildekvaliteten er så god på de tre kameraene det stod i mellom, at jeg tror jeg blir fornøyd uansett... Synes også det ser stilig ut i svart farge. Men noe som er avgjørende. Orker ikke ha et sånt kamera uten veske. Og det følger jo ikke med... Vil helst ha original, da de som er "masseprodusert" til å passe til mange forskjellige kamera ser litt jalla ut, og ikke passer perfekt. Da betaler jeg heller noen kroner ekstra for en original veske. Men finnes det? Ser ikke noen nettbutikker som har det på ekstrautstyr-lista si i hvertfall... Noen som vet hvor det er å finne? Eller andre forslag? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Men noe som er avgjørende. Orker ikke ha et sånt kamera uten veske. Og det følger jo ikke med... Vil helst ha original, da de som er "masseprodusert" til å passe til mange forskjellige kamera ser litt jalla ut, og ikke passer perfekt. Da betaler jeg heller noen kroner ekstra for en original veske. Men finnes det? Ser ikke noen nettbutikker som har det på ekstrautstyr-lista si i hvertfall... Noen som vet hvor det er å finne? Eller andre forslag? Tror ikke det finnes til FZ5, og vet heller ikke om noen til S2IS. Sony vet jeg heller ikke, men Sony sine originalvesker er normalt svindyre. Men en pen uoriginal veske til FZ5 er Lowepro Edit 100. Den blir noe større enn kamera, men tror du må ha den størrelsen og da har du plass til litt ekstra også, som ekstra minnekort, ekstra batteri og lignende. Den er solid, og laget i vannavstøtende materiale (ikke vanntett, men tåler lett regn). Pris : Tipper 250-300 avhengig av hvor du kjøper. Men da får du kvalitet også da. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Flere av webshoppene har original veske til S2 IS, har ikke sett bilde av den, men den koster mellom 150 og 200,- de fleste steder og heter DCC-90. http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=51336 EDIT: Gikk inn og sjekka på panasonic.no, ser ikke ut som de lager noen original-veske til dette kameraet.. Endret 5. juli 2005 av dsgf Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Men noe som er avgjørende. Orker ikke ha et sånt kamera uten veske. Og det følger jo ikke med... Vil helst ha original, da de som er "masseprodusert" til å passe til mange forskjellige kamera ser litt jalla ut, og ikke passer perfekt. Da betaler jeg heller noen kroner ekstra for en original veske. Men finnes det? Jeg er også en av dem som synes uoriginal veske er vel så bra. Jeg er faktisk litt irritert på originalveskene, som ofte pleier å være så skreddersydd at det ikke er plass til en dritt i tillegg. Jeg har, som Afseth, også alltid med et ekstra batterisett, minnekort, fjernkontrollen og et mikrostativ. Og da jeg i min lokale fotosjappe så deres utvalg i vesker fra Hama, var det bare å finne optimal størrelse. De har nemlig et uttal størrelser, som dermed burde passe de fleste. Til mitt C-750 fant jeg en med "et rom og kjøkken", der kameraet glir perfekt ned i "rommet", mens det i "kjøkkenet" var stikklommer til ovennevnte tilbehør. Veskene fra Hama er også passe godt polstret og dermed også litt beskyttende, uten at de blir overvettes digre av den grunn. Den kostet så vidt jeg husker ca. en 200-lapp, mens jeg også spanderte en som var et nummer større (til rundt en 300-lapp). Også den med "et rom og kjøkken. Der får jeg, på litt lengre turer, akkurat lurt nedi både C-750'n og mitt lille Canon DV-kamera inntil hverandre i "rommet", mens det da på "kjøkkenet" i tillegg til ovennevnte tillegg også er plass til videobatter, ekstra DV-kassett m.m. Begge veskene er svært praktiske og lette. Jeg kan anbefale å se om din lokale sjappe fører disse. Og jeg ville altså ligget unna "kroppskondomene" av noen originalvesker. Jeg vet ikke hvem de er designet for, men iallfall ikke for folk som skal ha med kameraet på tur. Endret 5. juli 2005 av manskow Lenke til kommentar
Ib Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg synes original S2 veske (som er den samme som S1) er litt for myk til å beskytte kameraet godt nok. Jeg valgte derfor Lowepro Rezo 60 (i sort, usikker på andre farger), som passer akkurat med kameraet på høykant, utvendig lomme under klaff med borrelås og glidelås, til ekstra batterisett og SD kort mm- dessuten laget med brukbar polstring og litt neopren for myke sider. Dessuten belteløkke med borrelås og bærerem til å ta av. Ser absolutt ikke mer jalla ut enn den originale. Glidelåsene er beskyttet og den har "livstidsgaranti". 360.- på Foto & Video. Edit: Poeng: denne bør passe fint til Pana'ene også siden den flexer litt. Endret 5. juli 2005 av Ib Lenke til kommentar
voluz Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Hei! Jeg ser absolutt poenget til dere som sier at uoriginal veske med plass til batteri/minnekort+++ er en god ting å ha. Men jeg er den minimalistiske fotograf ..og minnekort har alle vesker plass til, og batteri har jeg ikke kjøpt til til noen av mine tidligere digitale kamera... Tok saken i egne hender og sjekket om det finnes veske til Panasonic FZ5, og det gjør det. Fikk følgende svar fra Panasonic Kundeservice: Heisann, Vesken heter PS-PFZ5K og koster veil. ut ca. 300 kroner. Den kan du kjøpe/bestille hos f.eks. OBS Lade eller OBS City Syd i Trondheim. Leveringstid fra oss til butikk er ca. 3-4 dager. Mvh, Panasonic Nordic AB Så da vet dere det! Om noen skulle være interessert... Edit: la ved et bilde av vesken, så fin ut. Endret 6. juli 2005 av voluz Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har nettopp kjøpt S2 IS, og skal bytte det inn. Det var stort, klumpete. Skjermen var feit. Vonde knapper. Æsj. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har nettopp kjøpt S2 IS, og skal bytte det inn. Det var stort, klumpete.Skjermen var feit. Vonde knapper. Æsj. Da er det vel bare å kikke på Olympus C-765, da. Det er iallfall det minste ultrazoomkameraene du kommer over. Jeg synes iallfall det er svært lite og hendig til ultrazoomkamera å være. Knappene er også helt greie. De er prisen også... Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Til mitt C-765 UZ-kamera benytter jeg en Cullmann 2in1-veske. Den er ganske liten, men du får fortsatt plass til dilldall i samme oppbevaringsrom som kameraet. I tillegg har du jo denne lille vesken som følger med, men den bruker jeg ikke. Det beste av alt er at vesken faktisk er stilig. Den har fargene blå og svart, og har oransje striper som følger noen av sømmene. Du får denne i flere størrelser for mellom kr 200 og 300. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har nettopp kjøpt S2 IS, og skal bytte det inn. Det var stort, klumpete.Skjermen var feit. Vonde knapper. Æsj. Ja, vi har alle forskjellig mening. Heldigvis. Til å være et superzoomkamera synes jeg S2 IS er liten og nett, flott vridbar skjerm og har bra knapper. Faktisk ingen Panasonic FZ kamera som er like tynt. Olympus er nettere og tynnere kameraer i C-UZ serien, men uten bildestabilisator og for meg vanskligere og holde stødig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå