BA1 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei. Vurderer å gå over fra CRT til LCD. Har tenkt å kjøpe 19" LCD. Synes oppløsningen (1600x1200) på 21" blir for stort. Valget står egentlig mellom: BenQ FP937s: 2895.75 kr inkl frakt. Dell 1905FP: 3 261,56 kr inkl frakt. Begge har fått gode tester, Dell best. Men ser ut som forbrukere skryter mer av BenQ. Er det noen som har erfaringer med begge og kan dermed gi en sammenlikning? (har søkt i forumet). Er ingen "hardcore" gamer, og når jeg spiller går det mest i spill som Civ og AOE. Men spiller litt CS eller HL noen ganger i måneden, og ein time eller 2 med CS må derfor skjermen klare bra! Har aldri sett en skjerm som "ghoster" så vet ikke hvor mye jeg kan akseptere. Nå har jeg en 3 år gammel Hyundai 19" CRT skjerm. Tror dere en ny LCD skjerm vil "føles" mye bedre? Hovedgrunnen for skifte til LCD er plassmangel. Håper på svar. På forhånd takk Lenke til kommentar
PØM Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Har ikke testet Dell'en, men jeg har BenQ'en. Og den er utrolig digg, super fornøyd Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Spørs vel hva du vil prioritere. Benq er vel bedre til spill da den er raskere. Dell har VA panel og er vel bedre til film og foto. Har selv kjøpt Dell og er veldig fornøyd. Har spillt en del HL2 og har ikke sett antyding til etterslep. Arne M Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Spørs vel hva du vil prioritere. Benq er vel bedre til spill da den er raskere. Dell har VA panel og er vel bedre til film og foto. Har selv kjøpt Dell og er veldig fornøyd. Har spillt en del HL2 og har ikke sett antyding til etterslep. Arne M Er ingen "hardcore" gamer jeg heller, men sitter da en del timer foran PC'n siden jeg er en "GM", surfer en del, ser på filmer og jobber med PC'n (regnskap og sådan) Er ikke særlig pirkete når det gjelder ms. Vil også at den skal greie å håndtere bilder og film greit... hvilken burde jeg gå for ut av BenQ eller Dell? Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg mener Dell. Mindre baklys, bedre farger. I det hele styrken som er i et VA panel kontra et TN panel. Har som sagt ikke greid å fremprovosere noe etterslep ennå i HL2, men jeg er sikker på at noen ihuga gamere greier det. Arne M Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Så Dell 1905FP er hakket bedre enn BenQ modellen sett at man ikke er en hardcore gamer + at den har god bilde (for film og bilder), gode justeringsmuligheter, har mindre baklys enn BenQ og har standard VGA + DVI... Heller kaste på med noen 100dringser ekstra for Dell modellen. Noen som vet om denne har høydejustering da? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 jeg har BenQ FP937s+ og er STOR fornøyd! ( bruker DVI fra ATi Radeon X800 XT ;D ) Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 FP937s+ er uaktuelt for min del. Blir mest sannsynlig Dell eller NEC 1770NX skjermen. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 19" LCD - skjermer er dårligere en 17" LCD - skjermer! Selv om den ene er 2" større en den andre har de samme oppløsning! Det vil si at 19" har dårligere bildekvalitet en 19", hvis ikke du skal kjøpe en for over 4000 - 5000 kr! Men BenQ FP937s er hakke bedre en Dell 1905FP i følge testene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå