Gå til innhold

Er myten sann?


Anbefalte innlegg

Det bare skjer ikke samme hva du mener å kunne "bevise".

Jeg skal se om jeg ikke finner noen offentlig tilgjengelige artikler om de episodene jeg snakket om i morgen. Du kan være så skeptisk du bare vil -- det er for så vidt forståelig nok -- og jeg er fullt klar over at Mythbusters har tatt opp denne saken igjen, uten at det gjør meg noe mer overbevist av den grunn.

 

Mitt forrige innlegg var ikke et forsøk på å si 'alt Mythbusters har gjort er feil,' men simpelthen 'dette er jeg absolutt sikker på at ikke stemmer, derfor velger jeg å ta programmets konklusjoner med en solid klype salt.'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det bare skjer ikke samme hva du mener å kunne "bevise".

Jeg skal se om jeg ikke finner noen offentlig tilgjengelige artikler om de episodene jeg snakket om i morgen.

Var det ikke akkurat slike rapporter som førte til myten?

Det er jo lett å skyld på mobilen hvis man ikke finner noe annet. Desverre er aldri slike rapporter 100% sikre - i likhet med Mythbusters. Så det kan jeg forsåvidt være helt enig i.

Hvordan ligger det forresten ann med branner indirekte forårsaket av mobil? Drar telefonen opp av fleece-jakken. Statisk elektrisitet lades, å vips..

Lenke til kommentar
Det bare skjer ikke samme hva du mener å kunne "bevise".

Jeg skal se om jeg ikke finner noen offentlig tilgjengelige artikler om de episodene jeg snakket om i morgen.

Var det ikke akkurat slike rapporter som førte til myten?

Det er jo lett å skyld på mobilen hvis man ikke finner noe annet. Desverre er aldri slike rapporter 100% sikre - i likhet med Mythbusters. Så det kan jeg forsåvidt være helt enig i.

Hvordan ligger det forresten ann med branner indirekte forårsaket av mobil? Drar telefonen opp av fleece-jakken. Statisk elektrisitet lades, å vips..

Det kan godt hende, men det er ikke direkte mobilen sin skyld at det begynner å brenne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det bare skjer ikke samme hva du mener å kunne "bevise".

Jeg skal se om jeg ikke finner noen offentlig tilgjengelige artikler om de episodene jeg snakket om i morgen. Du kan være så skeptisk du bare vil -- det er for så vidt forståelig nok -- og jeg er fullt klar over at Mythbusters har tatt opp denne saken igjen, uten at det gjør meg noe mer overbevist av den grunn.

Vel, jeg synes du skal se å komme opp med noe håndfast, for nå så jeg nettopp en episode Brainiac. De tok opp det samme, og fikk definitivt samme resultat som Mythbusters. De forsøkte til og med å ringe 7 mobiltelefoner samtidig uten å oppnå noen form for eksplosjon. En person i nylonklær som med vilje forsøkte å skape statisk elektrisitet i klærne, klarte derimot å skape en eksplosjon meget lett.

 

De benyttet forøvrig en campingvogn og tilsynelatende en 4-5 bensinkanner uten lokk.

 

PS: Ja jeg veit jeg bumper nå.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jeg skal se om jeg ikke finner noen offentlig tilgjengelige artikler om de episodene jeg snakket om

Meg bekjent finnes merkelig nok ikke dette, ytterligere kommentarer tør jeg ikke gå ut med.

Det er nok ikke så merkelig. Hvorfor? Jo, fordi man ikke kan entydig si at det er en mobiltelefon som sto bak. Statisk elektrisitet vil alltid være en alternativ grunn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...