834HF42F242 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Post store og små myter i denne tråden, og diskuter om de er sanne eller ei! Jeg kan begynne med en: Er elefanter redde for mus? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Post store og små myter i denne tråden, og diskuter om de er sanne eller ei! Jeg kan begynne med en: Er elefanter redde for mus? Nei, de er bare redde og forsiktige med å tråkke på små ting. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sjekk ut Mythbusters på Discovery Channel, det er et bra program! Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Se på Discovery Channel mandag-fredag Kl. 20:00. Da får du sett mangen morsomme myter som blir testet ut av "MythBusters". Det er kjempe artig EDIT: Jeg måtte være litt for treg ja.. Endret 23. juni 2005 av rob|n Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sjekk ut Mythbusters på Discovery, tror det er rundt 20:00 Lenke til kommentar
embark Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Var da voldsomt da. Det holder med at én sier det. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Yes! Jeg var først! For en gangs skyld! ...hmmm... Har katter 9 liv? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 ' date='23/06/2005 : 17:50'] Yes! Jeg var først! For en gangs skyld! ...hmmm... Har katter 9 liv? Nei, de har bare en utrolig evne til å overleve Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 ,23/06/2005 : 17:50] Yes! Jeg var først! For en gangs skyld! ...hmmm... Har katter 9 liv? Nei, de har bare en utrolig evne til å overleve Ikke så veldig utrolig Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sogn vgs; en ghetto skole med full av dop? svaret; nei! myten er ikke sann, før ja men ikke nå lenger.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Vil en vaskemaskinpumpe ta fyr/stoppe om den står på lenge? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 ' date='23/06/2005 : 16:28'] Sjekk ut Mythbusters på Discovery Channel, det er et bra program! De tester vel egentlig ikke ut myter, men snarere vandrehistorier? Synes de tingene de tester ut er ganske så (i mangel av gode norske alternativer) "far fetched", men det er riktignok god underholdning. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Se på Mythbusters på Discovery! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Som nå et dusin folk har sagt.. Følger forresten selv med på det og det ruller gata! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sogn vgs; en ghetto skole med full av dop? svaret; nei! myten er ikke sann, før ja men ikke nå lenger.. ja,sogn er knarker skole! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Til informasjon bør nok Mythbusters' konklusjoner tas med minst tre-fire klyper salt. De konkluderte bastant med at mobiltelefoner ikke kunne forårsake brann eller eksplosjon på bensinstasjoner -- jeg har rapporter etter slike hendelser, resultatet er ikke særlig pent, for å si det mildt. Det stemmer også at marsjering over bro kan forårsake mye vibrasjon i broen (egenresonneringsfrekvens osv.), dette har jeg vært vitne til. Mythbusters er forholdsvis god underholdning, men neppe stort mer! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Grunnen til at elefanter ikke liker mus er fordi de er redd for at de skal krype inn i snabelen siden de er så små. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 De konkluderte bastant med at mobiltelefoner ikke kunne forårsake brann eller eksplosjon på bensinstasjoner -- jeg har rapporter etter slike hendelser, resultatet er ikke særlig pent, for å si det mildt. Herregud. Det skjer ikke. En mobiltelefon klarer ikke å sette en bensinstasjon i fyr. Det bare skjer ikke samme hva du mener å kunne "bevise". Hvorfor? Hvordan i alle dager skal en mobiltelefon generere en gnist eller noe annet som antenner bensindamp? Må i såtilfelle kortslutte et batteri og selv da er det ikke sikkert det skjer. Dagens batterier er konstruert for å forhindre kortsluttninger. Det var en episode hvor de tok opp igjen den myten. Blant annet testet de det med kortsluttning. Guess what? Resultatet sto. Statisk elektrisitet derimot kan nok stå for et par branner her og der Påstå gjerne at Mythbuster ikke er spesielt vitenskapelig. Greit, det er ikke hightech, men de er ikke helt på jordet med konklusjonene. De gjenskaper faktisk mytene under sånn cirka samme omstendigheter som i myten. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ting som foreldre forteller barna sine når de er små: Vil det å skru av og på lysbryteren mange ganger fort få lysbryteren til å brenne? Vil det å pelle seg i nesa føre til "heksenese"? Hvis man lager grimaser for mye - blir man sånn? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det er en ting som jeg tror Mythbusters har feil på. De testet en gang forskjellige næringsmidler som skulle gjøre at når de blåste i promillekontroll, ville det få mindre utslag enn hvis de ikke hadde spist/drukket det. Alt de prøvde gjorde enten at de fikk høyere enn alkoholpromillen, eller tilsvarende. Grunnen til at jeg tror de tar "feil" her er at hvis de hadde funnet noe som faktisk gjorde at man "blåste mindre", så ville de så faen ikke vist det på TV, for at hele verdens befolkning kunne bruke dette "trikset" til å lure seg unna promillekontroll. De hadde masse ting de prøvde ut, men viste kun 1/3 av tingene de hadde fremme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå