om_ikke Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) jeg er i prosessen med å digitalisere alle cd'ene mine. fra task manager ser jeg at cpu-loaden ikke er 100% hele tiden. (jeg benytter cd-ex og ripper til wav før jeg konverterer til mp3) er det sannsynlig at prosessen jeg beskriver likevel er cpu begrenset selv om ikke cpu load er 100%? hva kan jeg evt gjøre for å lokalisere hva som er den begrensende faktoren? Endret 23. juni 2005 av om_ikke Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Er vel kanskje cd rommen? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jepp, helt klart som ThaAndre sier, det er CD\DVD-ROMen din som er begrensningen!! Jeg og en kompis bruker ca. like lang tid på å rippe en CD-plate med samme bitrate. Han har en XP 2500+, og jeg har A64 3000+, men vi har samme DVD-Brenner!! Hadde man f.eks. hadde hatt en 200MB WAV fil på harddisken, og codet den til MP3, så ville nok min maskin vært raskest siden DVD-Brenneren ikke er flaskehalsen... Men vil da HD påvirke resultatet eller er den rask nok for CPUen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå