-Lasse Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Før hadde jeg en en no name ram brikke. Deretter kjøpte jeg en twinmos 512. Begge var pc 3200 og 400 MHz. begge var også 512. JEg puttet i begge og systemet var utrolig ustabilt. jeg kom som regel inn på skrivebordet. kanskje prøve og loade et spill, men da restratet den. Dette skjedde hele tiden. Vi fant vel ut her på forumet at ram brikkene passet ikke helt sammen. Ok tenkte jeg. Solgte no name brikken og kjøpte meg en ny twinmos 512. Endelig tenkte jeg. men etter og ha satt begge brikkene inn i systemet var det enda mer ustabilt en noen gang. har ikke kommet inn til skrive bordet en gang før den restarter! Må ha hjelp. Jeg har vært utrolig forsikitig med statisk elektrisitet. så det er det ikke! siden jeg brukte armbånd og utladet meg på noe annet før jeg startet. må man sette på noen innstillinger for at du skal kjøre to brikker? duel eller noe? Det kan godt være noen innstillinger eller noe, sien jeg ikke har så mye peiling på bois etc. Takker for svar og de som virkelig setter av til tid til en annen Til info: FIC kt 600 pro Endret 23. juni 2005 av spinxzer Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Ingen som har peiling, pleier ikke to like ram og passe sammen da? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jeg fant faktisk ut at det var bare slot 1 og 2 som kunne bruke pc 3200. Det gjorde det mer stabilt når jeg fikk satt de i 1 og 2. Men det er ikke helt stabilt enda. Nå er det mer random når den resetter seg. Det kan være før den har fåttt bootet helt opp eller etter en halv times spilling. av og til resetter den seg ikke i hele tatt. Noeen forslag som kan gjøre det mer stabilt?? må ha 1gb ram siden 512 er for lite for meg nå. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 jeg fant faktisk ut at det var bare slot 1 og 2 som kunne bruke pc 3200. Det gjorde det mer stabilt når jeg fikk satt de i 1 og 2. Men det er ikke helt stabilt enda. Nå er det mer random når den resetter seg. Det kan være før den har fåttt bootet helt opp eller etter en halv times spilling. av og til resetter den seg ikke i hele tatt. Noeen forslag som kan gjøre det mer stabilt?? må ha 1gb ram siden 512 er for lite for meg nå. Har du sett i bios på hvilke timings å volt rammen kjører på ? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg har en følelse på at kanskje den får for lite spenning. Men finner ikke fram i biosen. Det jeg kom fram til er: current FSB frequency 166 mhz current DRAM frequency 200 mhz DRAM clock: By SPD DRAM timings: Auto by SPD DRAM cas catency: 2.5 Interleace: disable Precharge to active (trp) 5t active to precharge (traas): 7t Active to CMD(tred): 5t DRAM burst lenght: 4 DRAM commman rate: 2t wrie recouery time : 3t tWTR: 2t Dette sier meg ingenting, men håper det sier dere noe, dette hadde begge rammene seperat når jeg prøvde de. REgner med at v core er spennigen på rammen siden den var på 1.6 volt håper på mer hjelp, takk clawhammer, men åssen kommer jeg til volt siden? Endret 24. juni 2005 av spinxzer Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Høres ut som et volt problem. I alle mine tilfeller der dataen har restartet har det vært volt som var årsaken... Et eksempel: skjermkortet mitt er moddet til ett hakk dyrere type, jeg tenkte jeg skulle sette agp volt på auto men da rebooten den i 3dmark03, satte volten opp på max igjen og dataen ble stabil. Det skal være mulig å sammenligne volt via et program og opp mot det som står på papiret. Men det kan jeg ikke. Sikkert noen andre som vet. Volt instillinger osv er vel som oftest i menyen øverst til høyre? Hvis du finner DDR Volt instilling så sett den til den volten det står på ramprodusentens hjemmeside. Viktig at du finner akkurat den rambrikken du har på hjemmesiden. Lykke til. Endret 24. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 ja, tror også det er volt egentlig.jeg kan ikke klokke prossesoren en mhz uten at den blir ustabil og restarter seg, føler det liksom er noe det samme nå på en måte. Jeg hadde jo ikkr problrmrt mrd en ram brikke da, men med to får jeg problemer. Kan det være volt da, og åssen stiller jeg volten?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Bare så du vet det, det heter ikke Ram voltage osv osv. Det heter DDR voltage. Les det jeg la til på min første post i dette inlegget. Endret 24. juni 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Her er fra everest, håper noen som har peiling ser litt på det, og kanskje finner en feil: [ DIMM1: M2G9JA8ATT9F081CAD ] Minne modul egenskaper: Modul navn M2G9JA8ATT9F081CAD Serienummer E21A1491h Produsert dato Uke 17 / 2005 Modul størrelse 512 Mb (2 rows, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider: @ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn: Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet [ DIMM2: M2G9JA8ATT9F081CAD ] Minne modul egenskaper: Modul navn M2G9JA8ATT9F081CAD Serienummer D18D2A8Fh Produsert dato Uke 33 / 2005 Modul størrelse 512 Mb (2 rows, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider: @ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn: Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) ok, da har jeg et newbie spørsmål til, åssen gør man det. Jeg kommer inn på health status, men der går det ikke an og justere noen ting. Noen andre steder har jeg ikke funnet Mye skal jeg sette opp uten at det går til helvette da? 0,05V? Endret 25. juni 2005 av spinxzer Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 ok, da har jeg et newbie spørsmål til, åssen gør man det. Jeg kommer inn på health status, men der går det ikke an og justere noen ting. Noen andre steder har jeg ikke funnet Mye skal jeg sette opp uten at det går til helvette da? 0,05V? sett den opp til 1,7 V å du må nokk bruke egendefinerte innstillinger for å få dette til, bare let litt i boisen så finner du det. Går det galt så resetter du bare CMOS. Husk at minnet tåler mye volt så dette går fint. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nei, seriøst jeg finner det ikke. Finner noe som heter cpu og ram voltage control og noe anna, men det er ikke der heller, der kan du bare øke frekvesnen på cou'en. Går det ikke an at det er sperret eller noe. Har kjøpt pc'en hos netshop.. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Nei, seriøst jeg finner det ikke. Finner noe som heter cpu og ram voltage control og noe anna, men det er ikke der heller, der kan du bare øke frekvesnen på cou'en. Går det ikke an at det er sperret eller noe. Har kjøpt pc'en hos netshop.. Kan være litt vanskelig å finne.. har du letet over hele biosen ikke bare akkurat dær du er nå ? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 har prøvd å lete over hele biosen, men finner ikke noe, vet hjo ikke hva det heter det jeg leter etter heller da.. Noen forslag til hva det pleier å hete, sånn ca.. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nå har jeg funnet en liste over alle tingene som er i biosen, så nå lurer jeg på hva av de punktene dere går inn på for å stille spenningen på rammen? Listen Dere finner listen på den siden der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå