Carbonite Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Hvordan i alle dager klarer man å finne ut hvorvidt en brikke er dobbeltsidig/tar opp 2 minnebanker? Sliter med å finne noe, både på produsenters hjemmesider og her på prisguiden. Saken er den at jeg har 3 minnesloter, og 4 minnebanker. Slot 1 (DIMM 1) Kanal 0,1 Slot 2 (DIMM 2) Kanal 2,3 Slot 3 (DIMM 2) Kanal 3,2 Som oversikten viser, så er det plass til bare 1 dobbeltsidig brikke hvis jeg skal brukke alle tre slot'er, og jeg har allerede en dobbeltsidig. Så spørsmålet er, finnes det noen 1gb-brikker som ikke er dobbeltsidig? Eller må jeg bare plukke ut 1 av brikkene som står i fra før? Edit: Går det greit å bruke brikker med forskjellig latency? Endret 23. juni 2005 av Carbonite Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Tror det blir lettere å svare hvis du sier hva slags hovedkort og RAM har du nå... Må vel ned i 256 MB for å finne enkeltsidede brikker, tror jeg... Det skal gå greit med forskjellig latency, da den med dårligst overstyrer de andre. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har et abit bd7II-kort og de to brikkene er 2x256mb PC2700-brikker. Latency 2,5ns. Hørte noen andre nevnte på forumet at man må ned i 256 for å finn enkeltsidede. Ikke at det gjør noe å må hive en av brikkene ut vinduet, men bare lurte på om det overhodet var mulig å finne enkeltsidede på 1gb. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Står i manualen for Abit BD 7 II, at det ikke støtter mer enn max 2 GB RAM... Kan f.eks kjøpe disse:http://www.psdata.no/ps.asp?it=107264&mlevel=011001 (PC3200 RAM skal være tilbakekompatibel, og ofte billigere enn PC2700) Og så kan du f.eks selge de du har... Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Takk for hjelpen:) Fant ut selv at der var like greit å bare bestille de geil-brikkene først som sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå