Grimmy Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Er det noen som klarer å få lyd i dos spill med dette lydkortet og Windows XP? Jeg prøver å starte Indiana Jones and the fate of atlantis, men får det ikke til. Dere kan teste med Liero, et gratis spill som ligger på nettet, får ikke lyd på det spillet heller. Er det noen som klarer å løse dette problemet? Lenke til kommentar
be321 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 liero er jo verdens beste spill da hvis d ikke får lyd på det hadde jeg kjøpt et annet lydkort :razz: nei jeg vet ikke har bare teit onboard lydkort Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Visste ikke at noen enda spilte DOS spill jeg Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Visste ikke at noen enda spilte DOS spill jeg Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 DOS-spill er jo kule? Jaffal enkelte av dem... Setter gameplay framfor lyd&grafikk... Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Det finnes ikke skikkelige adventure spill i dag. Det er derfor jeg vil ha dos lyd og grafikk i dos emulering i windows xp. Indiana Jones and the fate of Atlantis er jo bare et av det beste adventure spillet som eksisterer. Men jeg håper at det er noen i dette forumet som kan hjelpe meg å finne en løsning. takk Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Det finnes emulatorer som gjør at man kan bruke lydkort i winxp (NT) Ta en titt på http://www.zophar.net/scard.html :smile: Funker fett, jeg fikk til å kjøre STUNTS med lyd Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 du kan prøve å sette inn: SET BLASTER= A220 I5 D1 H5 T2 i dos enviroment settings ( skal kanskje være en E330 eller noe slikt der og. ) Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Får ikke helt det der til å virke jeg. Er det noen som gidder å teste disse to metodene for å få lyd i windows xp med enten Indiana Jones And The Fate Of Atlantis eller Liero(søk etter "+liero +download" i http://www.google.com, det er freeware). Det hadde vært fint. Jeg har klart i det minste å starte spillene men det er da uten lyd i det hele tatt, med liero har jeg PC speaker, kan sikkert få dette i idiana jones og, men vil helst ha lyd siden jeg har takie versjonen. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 dessverre fungerer ikke den emulatoren jeg pekte til for liero :sad: Det finns andre emulatorer/løsninger... let litt rundt :smile: PS: Hvis noen har fått lyd til LIERO in NT/2K/XP så si i fra. Etter å ha downa den .msi fila er det bare å kjøre den. (Det er en NT/2k/xp install pakke.) Når progget er lagt inn, er det bare å finne tak i spillet, og høyreklikke med musa på .exe fila... da skal det være et valg som er: [start with XXXX](husker ikke navnet...) da startes emueringen, og du har forhåpentligvis lyd. Det kan hende du må bruke metoden ovenfor på ei setup fil først for å få konfigrert spillet :wink: Når det gjelder den environment settingen nevnt ovenfor holder det at du skriver den inn i dos promptet, men den vil kun funke i samsvar med en emulator eller liknende fordi softwaren ikke vill ha access til hardwaren i dos emuen i XP, uten lyd emu. [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-11-26 10:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå