endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Jeg frykter at høyttalerene mine (B&W DM10, ca. 20 år gamle) nettopp tok kvelden. Kjørte en eller anne bassvideo (35 Hz) her fra forumet på langt under høyt volum, og plutselig hørte jeg et fryktelig klikk fra både høyttaler og forsterker (Nikko NA-700II) og plutselig forsvant all bassen. (jeg kan heller ikke se noen måte jeg kan lodde basselementet igjen. Det ene har skikkelig skrapelyd og spiller ikke bass i det hele tatt, det andre spiller faktisk nesten fin bass, men skurrer veldig på lavt volum) Jeg er nå på utkikk etter et par nye høyttalere. Jeg er ikke klar for å ta steget opp i 30.000-klassen for komplett anlegg, men hadde tenkt å bruke ca. 1000-1500 kr (kanskje 2000 hvis det er gode høyttalere). Store høyttalere har jeg egentlig ikke plass til, og jeg likte størrelsen på de gamle (25x22x43cm, bilde) veldig godt. Forsterkeren kan gi kontinuerlig 2x57W RMS 8 ohm 20 - 20k Hz (T.H.D 0,03%), og høyttalerene må være minst 4 ohm. Jeg har ingen peiling på hva som er bra og dårlig ute på markedet, men vet om en del gode sjapper (Hi-Fi-klubben og Hi-Fi-Centeret + en jeg ikke husker nvnet på). Finnes det noen skikkelige (gutteroms)høyttalere der ute til den prisen? Noen skikkelige bang-for-buck-kombinasjoner? Noen merker som er bedre enn andre? De bør låte bra, ha god dynamikk (kan mikse litt på forsterkeren) og fin detaljgjengivelse. Jeg er ute etter høyttalere som kan spille høyt nok (ikke veldig vanskelig siden jeg sitter 90 cm fra hver høttaler (bilde)), men som samtidig lyder godt. Er 1500-2000 nok? Linker til brukttilbud taes også imot med takk. Endret 23. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Infinity Primus 150, JBL Balboa 10, Audio Pro Image 12, Psb Alpha B, DALI Concept 1, GALE Gold Monitor, PODSPEAKERS MicroPod SE. Da burdte du ha noe å fundere på. Personlig ville jeg gått for enten Infinity eller Audio Pro. Endret 23. juni 2005 av Jalla Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Mye fint der, men jeg kunne tenkt meg høyttalere som er en størrelse større. Det er ikke hyllehøyttalere jeg er ute etter. Jeg kan strekke meg til 2000 kr. Jeg får ta meg en tur (eller to) til byen i de nærmeste dagene og forhøre meg på HiFi-klubben/-center (nekter å gå på Elkjøp eller expert og kjøpe høyttalere). Endret 23. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Disse er det mye trykk i,men diskant og mellomtone er nok ikke spesielt bra. Det kan forsåvidt heller ikke forventes i en slik prisklasse. Legg merke til at de går helt ned til 40HZ,så det er faktis litt dypbass også. Endret 23. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har fått et godt tilbud på et par B&W DM603 S2 til 2500,- brukt. Har noen hørt disse høyttalerene? Her er etterkommeren. Forgjengeren har større fysiske mål. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det ble et par B&W DM603 S2. Sitter og koser meg med godlyd for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå