IceBlock Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjøpte en SE K700 uten abonnement. Har nå kjøpt en K750 med abonnment så jeg trenger ikke min gamle. Prøvde å selge den til en venn, men den funker ikke med hans SimKort fra Talkmore. Syntes det er rart at telefonen er låst til Telenor selv om jeg ikke har bundet meg. Snakket med gutta på Nordialog og de sa at det koster meg 600,- NOK for å låse opp telefonen. Er det ikke noe annet jeg kan gjøre, med tanke på at telefonen ikke var kjøpt med abonnemang? eller er det bare å ringe til telenor sin sentral å spørre der? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Er det gått 12mnd siden du kjøpte den? Isåfall kan du ringe Telenor på 09000(tror jeg) å få koden av dem. Ellers har du UnlockShop som kan hjelpe deg med en billig penge. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvis du kjøpte den uten binding så må du ringe Telenor og få koden av dem, siden du kjøpte telefonen uten binding. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvis det ikke var klistremerke på esken om at den var operatør sperret eller du ikke har blitt informert om at mobilen var\ er operatørsperret , er det da klart at det foreligger en mangel som du har krav å få utbedret uten kostnader. Men hvis det er opplyst om det, så er det nok du som må betale ja.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 kan vere så enkelt at simkortet er for gammelt og trenger å bli skiftet ut.. kopier informasjonen fra simkortet over på ett nytt ett så er det godt mulig det funker.. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ofte er det slik at når du kjøper en telefon uten abonnement binding så kan telefonen allikevel være operatørlåst. Alt du da trenger å gjøre er å ringe telenor kundeservice. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Eventuelt kan du søke på IMEI-koden her.... Har det gått over 12 mnd. skal koden, i teorien, bli lagt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå