Codename_Paragon Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Da er ZigBee-verdenskonferansen over. Den ble arrangert av det norske selskapet Chipcon, holdt på Radisson. Jeg hadde ventet mange artikler fra denne, men kan ikke se noen. Er dette utenfor fokus for HW? Selv synes jeg at det er originale artikler f.eks. fra messer som er det mest interessante. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 HW hadde vel en liten helbom i en sammenlikning mellom ZigBee og Bluetooth for en stund siden, så kanskje de ikke tør. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 HW hadde vel en liten helbom i en sammenlikning mellom ZigBee og Bluetooth for en stund siden, så kanskje de ikke tør. Vel, det er svært tvilsomt. Jeg har ingen god forklaring på hvorfor HW ikke har dekket denne konferansen, men vi må huske på at det er ferietider nå, så det er mulig at det rett og slett ikke var nok skribenter på jobb. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 HW hadde vel en liten helbom i en sammenlikning mellom ZigBee og Bluetooth for en stund siden, så kanskje de ikke tør. Hva gjaldt dette? Dette er noe jeg ikke har fått med meg Men jeg kunne godt dekket messen jeg Lenke til kommentar
amund Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor aktuell er ZigBee som utfordrer til trådløse standarder på markedet i dag? Nordic Semiconductor, Chipcons største norske konkurrent, jobber jo primært opp mot produsenter og ikke mot forbrukermarkedet. Med andre ord bryr Ola Nordmann seg om lite om det trådløse tastaturet benytter standard X eller Y. Har Chipcon/Zigbee en større visjon med sin trådløs-standard? Uansett er jeg enig i at det ville vært spennende om slike konferanser dekkes av Hardware.no slik at det er lettere å få med seg hva som skjer, men tror samtidig dette er saker litt på siden av hva de fleste leserne interesserer seg for. Stemmer det? Mvh, Amund Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg hadde sikkert lest det, vil følge med på masse rart jeg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg hadde nok lest artikkelen(e) jeg også, men det er ikke det jeg interesserer meg mest for. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor aktuell er ZigBee som utfordrer til trådløse standarder på markedet i dag? Nordic Semiconductor, Chipcons største norske konkurrent, jobber jo primært opp mot produsenter og ikke mot forbrukermarkedet. Med andre ord bryr Ola Nordmann seg om lite om det trådløse tastaturet benytter standard X eller Y. Har Chipcon/Zigbee en større visjon med sin trådløs-standard? ZigBee bruker svært lite strøm og gjør trådløse tastatur og mus langt mer interessante enn de er nå. I tillegg er standarden og implementasjonen enkel, så en slipper alle kompatibilitetsproblemene som har hjemsøkt Bluetooth-produktene. Lavere effektforbruk betyr også mindre trengsel på frekvensbåndet så mange vil bruke. Alt dette er ting folk her nok er interessert i, selv om mange kanskje ikke kjenner alle sidene ved saken ennå. Og da er det jo ekstra interessant med en artikkel. Uansett er jeg enig i at det ville vært spennende om slike konferanser dekkes av Hardware.no slik at det er lettere å få med seg hva som skjer, men tror samtidig dette er saker litt på siden av hva de fleste leserne interesserer seg for. Stemmer det? Jeg kan bare snakke for meg selv, og for meg hadde dette vært interessant, ikke bare for å se på nye ting som kommer eller er kommet, men også for å se hva norske høyteknologibedrifter greier. Antar også folk som tenker på utdannelse ville finne artikler om norske bedrifter i sitt interesseområde ekstra interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå