allyse Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sitter her med en liten ide. Å få ipadressen på klientmaskinen nede eller oppe i høyre hjørne. Noen som har peiling på hvordan dette kan ordnes? Tenkte på active desktop elns, men vet ikke om det er noen htmlscript som kan brukes uten webserver. Ideer? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 http://www.samurize.com se her: clvn.net/bilder/art/samurize.JPG (min gamle desktop. Har utvidet samurizen med masse mer info nå, så hvis det er ønskelig kan jeg ta en skjermdump til ) Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Hm. Er jo interessant det, men å release dette ut på et stort nettverk vet jeg ikke om er det mest optimale. Tenkte på noe enklere slik ikke så mye må kjøre på klientmaskinen. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hva skal du med ip-adressen på skrivebordet når du bare kan skaffe deg en gratis dynamisk dns slik som dyndns.com? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Hva skal du med ip-adressen på skrivebordet når du bare kan skaffe deg en gratis dynamisk dns slik som dyndns.com? Fordi brukeren skal lettere kunne fortelle meg hva ipadressen deres er om jeg skal hjelpe dem via vnc elns. Å få dem til å klikke på noe, eller skrive noe er værre enn folk tror Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hva med denne: http://www.sysinternals.com/Utilities/BgInfo.html Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Rasket ihop et lite program som viser ip i øverste høyre hjørne på skjermen. Last ned her Det er laget i Delphi .NET, kildekode følger med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå