EnerGie Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvordan måler man temperatur på CPU'en. Jeg vet jeg kan se temp'en i bios'en, men vil gjerne lese den av i windows. Kan windows dette eller trenger jeg et eget program? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Du må ha et eget program ja, Windows har ingen slik funksjon innebygget. Du kan enten finne et monitor program fra hk produsent (de fleste produsenter har det), eller du kan laste ned feks Lavalys Everest, som fungerer på det meste. Finnes vel diverse forskjellige slike overvåknings programmer, men husker ikke hva de heter alle sammen. Edit; rette navnet på Everest Endret 23. juni 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 http://mbm.livewiredev.com/ http://www.google.no/search?biw=1144&hl=no...-s%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har lastet ned EVEREST, men der kan jeg bare se temperaturen på harddiskene... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Hmm, du kan jo kanskje prøve med Motherboard Monitor som smint linket til. Men er ikke sikker på om det vil hjelpe. Hos meg har Everest virket på alt av nye og gamle maskiner, bortsett fra en IBM think pad 233Mhz, som sannsyneligvis ikke har noen sensorer. Men hva slags HK er det du har da? Hvis du kan se tempen i bios er jo sensorene på plass i alle fall... Endret 23. juni 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Innstallerte Speedfan, funket det Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hmm, du kan jo kanskje prøve med Motherboard Monitor som smint linket til. jeg prøvde det programmet engang på mitt gamle system, det føkka opp mye, og slo av CPU vifta mi! da jeg så at cpu var på 90 grader, var jeg rask å skrudde den av ja!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå