kilogram Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Microsoft Genuine Advantage er brukket En indisk forsker har funnet en metode man kan lure Microsofts Genuine Advantage-tjeneste. Tjenesten vil snart kreve at alle Windows-maskiner verifiserer lisensen sin før de får hente ned oppdateringer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 kom ikkje som nokon bombe at dette, som dei fleste andre, systemet vart knekt. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Haha, den eneste windowsen jeg har, er en geniune ms home OEM-edition. Men den er aldri i bruk... Hvorfor bare ikke skifte til Linux? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det blir bare mer og mer tungvint å bruke windows. (Tungvint har windows alltid vært) Det vil alltid være mulig å cracke slike tjenester. Gå over til Linux, så slipper dere slikt. Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har piratWindows, og jeg har prøvd Genuine Advantage. Den merker ikke at jeg har piratWindows... Jeg er foresten ny her. God dag alle sammen. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Virker på en måte som microsoft vil ha folk over til linux når de finner på slik som dette. Alle som har pc HAR faktisk ikke råd til å kjøpe operativsystem. Og ja.. Jeg har heller ikke penger til det. Pcen min er en sopihop pc ifra diverse venner. Og kjøpe windows? Neh... Jeg har ikke jobb (holder på å skaffe akkurat nå) Endret 23. juni 2005 av XeLix Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Alle som har pc HAR faktisk ikke råd til å kjøpe operativsystem. då får dei klare seg utan operativsystem, evt. bruke eit gratis os. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 XP hadde jeg kjøpt om det ikke hadde kostet mange ganger det det er verdt. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Skulle også vurdert å kjøpe XP hvis det ikke var så dyrt.. Har begynt å teste Linux litt mer i det siste, men er dessverre som mange andre nødt til å ha Windows for visse oppgaver Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ser ikke noe problem i å kjøpe Windows XP i OEM versjon, operativsystemet er tross alt den softwaren vi bruker mest (100% av tiden) og 1000-1299 kr. er ikke mye. Det kan hende at det er å kaste penger ut av vinduet når Longhorn er rundt hjørnet, men det er opp til den enkelte å tenke på. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 XP hadde jeg kjøpt om det ikke hadde kostet mange ganger det det er verdt. Er XP verdt så mye da? Jeg misliker det bare mer og mer. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ja, for meg er det verdt 1299,- for XP Pro OEM, når jeg bruker systemet såpass mye som jeg gjør, det er ikke sikkert at det er noe som alle kunne fått valuta for, f.eks de som sitter av og til og skal bare surfe/sjekke e-post. Jeg trenger noe som virker out of the box (noe som Linux gjør i de fleste tilfeller) og da er egentlig Windows valget pga. det er systemet jeg kan mest og har lang og bred erfaring med. Dessuten jobber jeg som hjemmepc-reperatør og da er det litt viktig for meg å holde meg oppdatert på Windowssiden ved å bruke systemet. Linux er hobby for meg inntil videre, skal tross alt utdanne meg til nettverksadministrator innen området (NA.no) og da er det jo greit å ha kjennskap til systemet fra før. Beklager for alt som er off-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå