nbor Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei, Jeg benytter USB2.0 TV Box som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg skal ta opp Fra HI8 til DVD og får opp følgende valgmuligheter for lagringsformat: Mpeg1, Mpeg2, Mpeg4, VCD, DVD, HIDVD. Hvilket format gir best bilde og tar minst plass ? Nils. Lenke til kommentar
Klaussen Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei, Jeg benytter USB2.0 TV Box som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg skal ta opp Fra HI8 til DVD og får opp følgende valgmuligheter for lagringsformat: Mpeg1, Mpeg2, Mpeg4, VCD, DVD, HIDVD. Hvilket format gir best bilde og tar minst plass ? Nils. med de rette innstillingene så burde jo det være mpeg-4 som gir tilnærmet lik bilde som mpeg-2, men med mer komprimering. Mpeg-2 er jo det som brukes til dvd, men jeg vil si at mpeg-4 er det rette svaret, i forhold til filstørrelsen. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Men hvis det ferdige produktet skal vises på DVD-spiller, er det vel MPEG-2 eller DVD som er det rette svaret? Lenke til kommentar
Klaussen Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Men hvis det ferdige produktet skal vises på DVD-spiller, er det vel MPEG-2 eller DVD som er det rette svaret? jepp, men nå spør han da om hvilket format som gir best bilde og tar minst plass Lenke til kommentar
nbor Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har testet Mpeg-4 og det funker bra på DVD-spiller, ganske bra kvalitet på bildet også. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Men sannsynligvis ikke på hvilken som helst DVD-stuespiller? Lenke til kommentar
Klaussen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Men sannsynligvis ikke på hvilken som helst DVD-stuespiller? korrekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå