uranus Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei! Jeg driver selv en nettradio, og vet alt om det TONO greiene. Men hva annet er det som må til for å f.eks sende ut nettradioen på en frekvens i lokalområdet mitt? Er det noen jeg kan kontakte om det, eller er det noe jeg kan kjøpe for å sende med? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Tror du må skaffe deg lisens gjennom staten og sånt. litt tricky... Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Det er ulovlig. Edit: Ministry ble et par sekunder før meg Endret 23. juni 2005 av CMOTDibbler Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Men hvis du har lyst til å risikere bråk med radiostøykontrollen så er en FM-sender tingen. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Det er ikke ulovlig nei fordi det finnes nettradioer som har spesiell lisens til det. Det er en litt dyrere tono lisens som skal til, det vet jeg for jeg har snakket med dem om det. Spørsmålet var hva slags utstyr som må til for å sende i lokalområdet, priser osv.. Rekkevidde,, Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Du må hente inn tillatelse for å sende på FM-båndet. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 viss du sender på am båndet da? er det lov? Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Får å sende på FM-båndet må du ha tiladelse av Post og teletilsynet. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei uranus viste ikke at du var en så storposter her på hw (dj ole her) Nok ot snakking nå Vertfall man kan spørre en lokal radio om hvordan de startet opp? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 tror noe info skal være på www.nettradioo.no Er ganske mange bra radioer der, visstnok.. Kan jo bare starte en nettradio? Livestreaming? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 tror noe info skal være på www.nettradioo.noEr ganske mange bra radioer der, visstnok.. Kan jo bare starte en nettradio? Livestreaming? Vi _ER_ en nettradio, snakket om fm men tviler det blir noe Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Pirate radio! konge! men du må ha en sender med mer krutt i en den det ble linket til, du må ha en med høyere effekt Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Siden det nevnes linker til utstyr, vil jeg varmt annbefale utstyr fra ett engelsk firma. http://www.veronica.co.uk/index.htm Handlet selv en pll 1W sender, stereokoder, og compressor herifra, og det fungerer helt knall. Rekkevidda er vel ca 4-5 km med en ledningsstump på 30 cm som senderantenne. Med riktig avstemt antenne skal den ha en rekkevidde på rundt 2 mil, alt etter hva terrenget tilater. Og, hvis du bor i flate omgivelser, kan du nå veldig langt med bare en watt. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 du kjøper deg radiosendins utsyr, skaffer ei hytte/bunkers på heia og flytter inn der.. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 du carl christian? er det ikke litt smart å få ludrio på beina igjen! sånn at dere får i hvertfall over 5 lyttere? itilegg til og kicke henrik ut av chn? hilsen torekunde Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Har Ludrio noen gang vært på bena? Mye planer der, men ikke så stor oppslutning virker det som. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) hah, jeg må vel si jeg prøver mitt beste, men tror en del nyter sommeren _for_ mye *edit* Nok ot, synest egentlig tråden burde stenges Endret 8. juli 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 På elektronikk i fjor lagde de en FM-sender. For eksempel her finner du koblingsskjemaer: http://www.pcs-electronics.com/en/guide.ph...#FMtransmitters Så alt du egentlig trenger er vel en liten bestilling fra ELFA-katalogen Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 kan jeg få gi deg ett tips? rensk opp i dj rekken.. du gjør helt sikkert en god jobb det tviler jeg ikke på.. men alt arbeidet henger på deg.. ta å kick ut alle fjortissene.. så skal du se det kommer seg! Lenke til kommentar
merkur Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har vært veldig mye styr med Ludrio Station i det siste pga. mange av radiovertene er på ferie, takeover i chan osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå