k-mouse Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Heisann, har nå nettopp blitt ferdig med kabinettet jeg har bygd de siste ukene og montert ny hardware i det. Etter å ha plugga i alle nødvendige kabler, og trykka på "on" på PSUen, så så jeg bare et glimt av blått lys som fort fadet vekk fra PowerLEDen. Ingen reaksjon, PCen er helt død. Jeg skrur av PSUen, og etter ca. 5-10sek. blinker PowerLEDen i brått på og av igjen, idet PSUen gir fra seg en høyfrekvent tone (varer kun i et par tiendels sekund). Dette skjer hver eneste gang jeg skrur av/på PSUen. Jeg prøvde å jumpstarte PSUen med alle strømkabler, unntatt de som sitter i HKet, tilkoblet. Alt som var kobla til funka helt fint (unntatt noen vifter som var feil-lodda ) og PSUen skrudde seg stolt på. Noen som har noen teorier på hva som kan være problemet her, og hvordan dette kan løses? *vil spille Battlefield 2 * Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hadde et liknende problem selv da jeg byttet ut hovedkort i maskinen min. Skru ut hovedkortet, og se til at det ikke er NOE metall som kommer borti, utenom de vanlige hovedkortfestene... Det gjorde i værtfall susen for meg å fjerne et feste som ikke burde vært der det var.. Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Hei, takk for svar Ja, var redd for at problemet skyldtes noen kortslutninger. Jeg har vel egentlig to måter det kan ha blitt kortslutninger pga.: 1. Måtte borre ned gjengene i CPU-kjøler-festene, for å få plass til vannblokka mi. Mulig jeg ikke har fått bort alt spon herifra. 2. Greide å søle litt vann når jeg skulle fylle på i vannkjølingssytemet mitt. Hovedkortet hadde ikke strøm da, heldigvis Men jeg har ett spørsmål nå da: hvordan kan man fjerne "vannrester" når vannet ikke lenger er flytende? Det ligger bare et lite, nesten usynlig, belegg noen steder. (Jeg har kun brukt batterivann + korrosjonsmidell i systemet). Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Aldri gjort det før, men jeg ville brukt en litt fuktig klut å tørke det vekk, for så evt å bruke hårføner så resten fordamper og forsvinner.. ? (gjøres på eget ansvar.. ) Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Wee, nå funker PCen helt supert Takk for svar Caddy. Heldigvis holdt det med å støvsuge hovedkortet Vannet kortsluttet tydeligvis ingenting... *Spille Battlefield 2* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå