int20h Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Både Acer og HP har annonsert bærbare maskiner basert på AMDs nyeste prosessor, Turion 64. De to leverandørene har imidlertid en noe forskjellig vinkling på produktene. Les mer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Bra at de satser på det, ser nok ut til at det kommer til å bli storsatsing etterhvert Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jepp, det er bra at ferdigprodusentene tilbyr et større utvalg enn før. Opplegget med kun èn produsent begrenser valgfriheten og er dermed ugunstig for fri konkurranse og dermed ugunstig for oss forbrukere. (PS. Dette mener jeg uansett hvem denne ene produsenten måtte være) Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvordan er Turion i forhold til Pentium M? Tenker på strømforbruk og ytelse... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Turion kommer i to utgaver: 25W og 35W. Pentium-M (dothan) er omentrent 28W. (Ta dette med en klype salt siden de ikke måler antall watt på samme måte) Ytelsemessig tipper jeg de er ganske like i forhold til pris og klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 De Turion-baserte maskinene jeg har sett til nå har hatt oppgitt brukstid på 2 og 3 timer. Ikke særlig imponerende, da teknologien ligger til rette for lengre brukstid. Får håpe HP gjør noe med det. (hehe, håpe HP) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 kanskje de er litt mer edruelige når de estimerer brukstid enn Intel? (ikke vet jeg, bare spekulerer, for hvis man ser på strømbruk, så er det iallefall ikke noe som skal stå iveien for lengre..?) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det blir spennende med nye modeller med turion-prosessorer. Større valgmuligheter ser veldig bra. Så nå gjenstår det å se om det kommer en modell som har Radeon X800 XT Mobile. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Dette vil vi ha mer av. Få flere Turion-maskiner på markedet, så Pentium M får litt konkurranse. Jeg er spent på hva de nye Turion-baserte modellene presterer i tester m.t.p. ytelse, batteritid og støynivå (modellavhengig, selvfølgelig). En bra designet modell med Turion tror jeg kan spise store andeler fra Pentium M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå