Gå til innhold

Slutt for SD-minnekortene?

Anbefalte innlegg

Som groktster nevnte, så tror jeg at den lille prisforskjellen disse kortene imellom gjør det mer fristenende å ta inn mini-SD fremfor vanlig SD; det er også til kundens fordel at det nye mini-SD kortet deres også vil fungere i fremtidige mobiltelefoner.

Skjønner ikke helt hvorfor vi diskuterer om småpenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva som er strategien til Elkjøp når det gjelder SD/miniSD vet ikke jeg, men selv om de vil satse mest på miniSD så kan de ikke servere kundene sine usannheter - that's the bottom line!

Det virker som de gjør dette for å sverte andre butikker, og påstå at andre butikker prøver å selge et dårligere produkt som til og med er gått ut av produksjon. Når dette ikke er fakta, så er det rett og slett meget klandreverdig (for å si det på den måten) av El-kjøp. En annen mulighet, er at selgeren har hørt at El-kjøp hovedsaklig skal ta inn mini-SD og misforstått det og trodd at vanlig SD av den grunn var på vei ut. Misforståelser kan skje.

ang. spm så får vel Afseth finne ut dette, da han vel er den eneste her som jobber i en fotobutikk og kan gjøre annet med saken enn å synse

Ingen av våre leverandører (verken av Lexar eller Sandisk... det er to forskjellige leverandører) har sluttet å selge SD kort, eller har dumpingpriser for å bli kvitt de. SD kort vil nok leve godt og lenge en stund til.

En annen sak jeg ikke har noe dokumentasjon på (men som jeg har hørt fra sjefen der jeg jobber etter at jeg snakket med han om akkurat dette i dag) er at mini-SD har litt andre krav til volt/strøm enn vanlig SD kort, da de primært skal brukes i mobiltelefoner og ikke digitalkamera. Da kan man jo lure på om mini-SD er like lurt å bruke som vanlige SD kort om man primært skal bruke det i digitalkamera. Dette kan nok påvirke ytelsen, og inntil jeg ser bevis for det motsatte, ville jeg nok ha satset på vanlig SD selv om mini-SD skulle blitt billigere. Om El-kjøp ikke helt har fått med seg dette, og av den grunn skal gå over til mini-SD, eller om det rett og slett bare er et taktisk spill av El-kjøp for at de skal virke mer moderne enn andre butikker (og unngå å si at det ikke egner seg like godt til foto) kan jeg altså ikke vite da jeg ikke engang vet om dette vil påvirke ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...