stian_20 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har akkurat fått i gang pcen, men etter at den har stått på i bare få minutter viser BIOS en temperatur på 75 grader! Er dette galt, eller kan det stemme? Er det mulig at kjøleren ikke er nær nok? Det er en boxed prosessor, og på kjøleren var det en gråaktig masse der den hadde kontakt med cpuen, så jeg tok ikke på goop. Har det noe å si? Dessuten får jeg følgende melding; Bios update incorrect, cpuid = [også masse nuller og ett-tall]. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Jeg har følgende i pcen: Asus P4s800 HK soccket478 Celeron D 335 2,8ghz Boxed OCZ 512mb minne og et viking kabinett Lenke til kommentar
stian_20 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Vil det hjelpe med varmen, eller utelukkende med bios update incorrect? Har du samme hk og hatt samme problem? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 BIOS kjenner ikke CPUèn og dermed feil info/verdier. Lett å kjenne på CPU-kjøleren hvis tempen er for høy... Lenke til kommentar
stian_20 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Tusen takk jarmo, for forslaget ditt! Jeg flashet biosen til 1.009, og nå viser BIOS mer realistiske verdier 45-48 grader på cpuen. Problemet nå er at den ikke booter; den viser fortsatt BIOS update incorrect, cpuid=0000 etc, så lister den pci devices, og så stopper den helt opp. Harddisken er tatt fra en annen, fullt ut fungerende maskin med Win2000 SP4 installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå