Gå til innhold

kabinett og vannkjølingssett

Anbefalte innlegg

Har en pc med strømforsyning, og på det lille rommet mitt blir det aaaaltfor varmt. Vurderer derfor å kjøpe et nytt kabinett og bruke vannkjøling? blir vel bedre da? Nå kokes jeg nemmelig inne på rommet mitt :p

Hvilket kabinett og vannkjølingssett anbefaler dere? Har et asus a7n8x hovedkort....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan det vannkjølingssettet fungerer da, men du har vel et eller annet som avgir varme der også, men ikke så mye som den 520w strømforsyningen min? Til og med på kvelden er det godt over 30grader her inne

Lenke til kommentar

Stort sett på et vannkjølingssett er det radiatoren som skal gi fra seg mest varme (og den kan du jo gjerne sette utenfor kabinettet, for å slippe varme i det hele tatt der inne).

En myyee billigere løsning er jo rett og slett å lufte rommet ditt i ny og ne. Får jo frisk forsyning med oksygen også :p

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvordan det vannkjølingssettet fungerer da, men du har vel et eller annet som avgir varme der også, men ikke så mye som den 520w strømforsyningen min? Til og med på kvelden er det godt over 30grader her inne

Du blir ikke kvitt varmen uansett hva slags kjøleløsning du bruker. Det eneste du gjør er å flytte varmen fra et sted til et annet. Kjøleløsninger blir brukt for å transportere varmen vekk fra steder (etc. CPU) som tar skade av varmen de utvikler / får dårligere performance. Vannkjølingssett blir også brukt for å spre varmen i en mye større grad, slik at man slipper å bruke bråkete vifter.

Altså, rommet ditt vil ikke bli noe kjøligere av å bruke noen slags kjøleløsning, med mindre varmen blir transportert ut av rommet på noen måte.

Lenke til kommentar

27/7? :lol:

Jaja, da er vel kanskje vannkjøling det beste.. :p

Har selv tenkt på vannkjøling ganske lenge. Rot litt inne blant Danger Den og AC. Skal være rimelig gode blokker. Søk litt etter HW-Labs radiator, de er visstnok de beste, og let gjerne etter "forlenger" mellom vifta (på radiator) til radiator (de som har vannkjøling vet hva jeg prater om). Tank spiller ikke så stor rolle slik jeg har skjønt.

Kan gi deg noen linker:

Danger Den 1

Danger Den 2

AC Cuplex PRO

Til chipset:

Danger Den 3

Her kan du jo kikke litt: asetek.com

Edit: leif

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...