Gå til innhold

Asus hovedkort 20 pin / 24 pin

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16 fra komplett.no - bestillte samtidig et Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W Strømforsyning .

I går når jeg skulle montere hovedkortet i kabinettet så ser jeg at det bare er 1 strømkabel som passer noen plass .. denne er veldig liten 4 pin ..

Den andre strømkabelen som jeg tror er en 20-pin passer følgelig ikke ettersom det er 24 pin kontakt på hovedkortet. .. Må jeg tilkoble begge deler egentlig? Slik at jeg egentlig bare idag trenger å kjøpe en overgang 20-24 pin eller er det noe seriøst galt jeg har gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, du må ha 20-24 pin også. Det er disse hk får strøm igjennom.

Har du ikke en data-butikk i nærheten du kan enten kjøpe PSu eller overgangen?

Jdoa ,.... jeg drar på datakjeden i trondheim idag etter jobb jeg .. de har den sikekrt på lager

Lenke til kommentar

Jeg installerte mitt nye A8N sli i går. Dette hovedkortet har som kjent 24pins strømkontakt, men min PSU hadde bare 20. Etter litt titting og undring så jeg at psu konakten kunne passe. Og til min store glede passet pluggen i den ene enden.

MEN det gikk fint som bare det :w00t:

Kjøper nok en overgang bare for å være sikker :innocent:

Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 24/06/2005 : 12:01

Jeg installerte mitt nye A8N sli i går. Dette hovedkortet har som kjent 24pins strømkontakt, men min PSU hadde bare 20. Etter litt titting og undring så jeg at psu konakten kunne passe. Og til min store glede passet pluggen i den ene enden.

MEN det gikk fint som bare det 

Kjøper nok en overgang bare for å være sikker 

På A8N-sli kan du faktisk benytte EZ pluggen (strømkontakten ved skjermkortet) i steden for 24 pins. Så fremt man har kraftig nok psu.

Asus suport;

The connector is an ASUS patented feature called EZ Plug. It serves as a dedicated power source for PCI Express devices.

Benefits of the connector:

- Enhance system stability: Dedicated power support for the high power consumptions of the VGA cards.

- Flexibility: Users don't need to buy a 24-pin PSU when they setup a SLI system. A high-wattage 20-pin PSU will work just fine.

- Compatibility: The dedicated power support for PCIvExpress slots preserves the integrity of power signal, and upholds the compatibility of PCI Express and PCI devices.

Trådstarters A8N-E har vel ikke denne pluggen eller?

Poenget med de 4 ekstra ledningene er uansett og gjøre systemet mer stabilt, man fordeler belastningen på hk over flere ledere. Dette er vel særlig fordi pci-e slotene er laget for mye høyere strømforbruk enn de gamle agp (75W)

En ting som kan være verdt og merke seg er at psu med 24 pins (rev 2) har en egen separat ekstra 12V rail, så det er ikke bare 4 ledninger. Men hvis man er sikker på at man har nok strøm, spesielt da på 12V på sin 20 pins psu, og ikke har noe problem med ustabilitet, skulle det ikke være noe og bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...