Gå til innhold

Ser etter et reiseobjektiv til DSLR

Anbefalte innlegg

Er endel i USA og kjører/går mye rundt og nyter naturen samt knipser bilder. Kjipe er at jeg gjerne må ha med meg minst to objektiver og det blir en for mye - spesielt siden det er snakk om fysisk store varianter: Sigma 24-70 f/2,8 og Canon 70-200L f/4. Finnes det i det hele tatt objektiver der ute med omfang på rundt 24/28/35 til rundt 200mm med ok lysstyrke (holder med rundt f/4 og tilnød f/5,6 på full tele) som er forholdsvis lett og har ok byggekvalitet og optisk kvalitet?

Litt høyttenkning:

Alternativet er selvsagt å bruke Canon objektivet, samt et fast vidvinkel objektiv, men da har jeg fortsatt to objektiver.. Har også et 50mm f/1,8 som jeg tar med meg uansett hvis jeg skal ut på kveldene og knipse...

Noen tips?

Edit: Pris er forøvrig et lite issue her. Bør ikke overstige mye over 3000,- (gjerne brukt).

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se litt på Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC, (med cropfaktor kommer du opp på 28-200),Dem har fått veldig mye positiv kritikk.

Tror ikke du kan regne med å få noe særlig mer til under 3000 kr. Kjøper du den i USA kan du trekke fra ca 40%. Der er også høykvalitets objektivene betraktlig billigere en i Norge. Men de vil fremdeles gå over "prisgrensa" di

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
oysfaerg  Skrevet 02/07/2005 : 21:01

Bestiller dere fra utlandet, må dere ikke glemme å ta toll + norsk mva i betraktning...

Ikke hvis du kjøper i USA. Skal du til New York?

Hvis du kjøper utstyert ditt i USA kan du handle for 6000NOK og ta dette tollfritt inn i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...