SunDance_Kid Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvilket kamera er det beste kjøpet med tanke på spesifikasjoner i forhold til pris? A40 har 3x optisk zoom, mens ixus bare har 2x optisk zoom. Når jeg var i Sverige forleden ble jeg anbefalt ixus v2 fordi det har vistnok fluoriserende linse som gav bedre og mer naturlige bilder. Dette ble bevist da han viste meg sammenlignings bilder. Men jeg har lenge vurdert A40`en, og det frister jo med 3x optisk zoom. Man hva sier dere? hvilket kamera anbefaler dere? Og er det flere forskjeller på de to kamereane jeg bør vurdere? takk for alle svar. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 På spesifikasjoner vs. pris vinner A40. MLW Lenke til kommentar
goggi Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Finnes det noe sted på digitalkamera.no hvor man kan legge ut bilder ? Har et Canon A40 og det er kanskje andre som vil se noen bilder ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Ja, du kan legge ut bilder her: http://galleriet.akamera.no/album35 Dette galleriet skal snart integreres på en bedre måte i Digitalkamera.no. Hvis det er andre her som har lyst til å legge ut bilder her, si fra så skal jeg opprette mapper til kameraet ditt. MLW Lenke til kommentar
anders.panders Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har et canon a40. Forskjellen på de to kameraene er vel størrelsen. Jeg synes ikke a40 er stor og klumpete på noen måte. Ixus har visstnok bedre makro (som er ganske dårlig på a40) og prismessig er a40 et bedre valg. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har hatt IxusV2 i snart en uke, og har så langt ikke noe å utsette på... Klart det hadde vært kjekt med mere zoom, men jeg har så langt ikke hatt så mye bruk for den som jeg hadde trodd. Ellers er prisen litt stiv(4000,- itbutikken) for min lommebok, men jeg har tro for at jeg vil tjene det igjen på sparede fremkallinger(vanlig kamera..) Som nevnt er størrelsen helt genial. Anbefaler større minne bikken enn den som følger med... Kjøpte 128 brikke billig på PCmax..bare å trykke i vei med max oppløsing MVH ZemteX NB: har ikke personlig erfaringer med A40, så jeg kan desverre ikke sammenlikne dem... Lenke til kommentar
goggi Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hva er det som er galt med makro på A40. Kan ikke si jeg har noe å utsette på den. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har Ixus kameraet muligheter for manuelle instillinger, som lukkertid og blender? Litt pratisk å kunne justere lukker og blender manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå