Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) virker som det skulle vært en egen seksjon av forumet for "valg av ram" til ditt og datt, men ble ikke noe klokere av å lese de andre Iallfall. Skal sette sammen en ny liten tidsbombe til bruk til hovedsaklig spilling. Har lett endel og den første rammen som jeg la merke til var denne... Men etterhvert har jeg begynt å tvile. La for eksempel ikke merke til timing ved første øyekast (4-4-4-8)... Dette hørtes rimelig overkill ut, men jeg er farlig blank på minne området (iallfall klokka 6 på morra kvisten...)... Noen som har noen innvendinger, anbefalinger etc ? Endret 23. juni 2005 av Dragvandil Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 virker som det skulle vært en egen seksjon av forumet for "valg av ram" til ditt og datt, men ble ikke noe klokere av å lese de andre Iallfall. Skal sette sammen en ny liten tidsbombe til bruk til hovedsaklig spilling. Har lett endel og den første rammen som jeg la merke til var URL=http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4363]denne[/url]... Men etterhvert har jeg begynt å tvile. La for eksempel ikke merke til timing ved første øyekast (4-4-4-8)... Dette hørtes rimelig overkill ut, men jeg er farlig blank på minne området (iallfall klokka 6 på morra kvisten...)... Noen som har noen innvendinger, anbefalinger etc ? Overkill? Jo høyere timingsene er, jo treigere er brikkene. 4-4-4-8 er langt i fra lave timings, selv på DDR2-minne. Hvorfor velger du Intel når du skal lage spillemaskin? Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 virker som det skulle vært en egen seksjon av forumet for "valg av ram" til ditt og datt, men ble ikke noe klokere av å lese de andre Iallfall. Skal sette sammen en ny liten tidsbombe til bruk til hovedsaklig spilling. Har lett endel og den første rammen som jeg la merke til var URL=http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4363]denne[/url]... Men etterhvert har jeg begynt å tvile. La for eksempel ikke merke til timing ved første øyekast (4-4-4-8)... Dette hørtes rimelig overkill ut, men jeg er farlig blank på minne området (iallfall klokka 6 på morra kvisten...)... Noen som har noen innvendinger, anbefalinger etc ? Overkill? Jo høyere timingsene er, jo treigere er brikkene. 4-4-4-8 er langt i fra lave timings, selv på DDR2-minne. Hvorfor velger du Intel når du skal lage spillemaskin? hovedsaklig pga at jeg har dårlig erfaring med AMD fra mange tilfeller tidligere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 hovedsaklig pga at jeg har dårlig erfaring med AMD fra mange tilfeller tidligere. I dag er socket 939-plattformen like feilfri som LGA775-plattformen, bare så det er sagt. Hva som har skjedd tidligere har ingenting med situasjonen i dag å gjøre. Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 drit i å dyrk AMD å gi meg svar på spørsmålet mitt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 drit i å dyrk AMD å gi meg svar på spørsmålet mitt Enig Spm1: Skal du klokke? Spm2: Budsjett? Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 1. Planen var å klokke, men er ikke så erfaren på det enda. (det var ett ja ) 2. Drit i budskjett... staten driter i det de også... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Med de brikkene du har linket til har du mulighet til å klokke FSB fra 200 MHz til 266 MHz med synkron RAM uten å støte på problemer. På en P4 3,4 GHz vil det tilsvare en klokkehastighet på 4,5 GHz, altså nok. Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Med de brikkene du har linket til har du mulighet til å klokke FSB fra 200 MHz til 266 MHz med synkron RAM uten å støte på problemer. På en P4 3,4 GHz vil det tilsvare en klokkehastighet på 4,5 GHz, altså nok. Det høres jo greit ut, men vil rammen fungere like bra som ram med kjappere timings. Spiller endel MMORPG med mye loading (EQ2). Så det burde vel ha endel å si hvilken ram jeg velger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Du vil aldri kunne merke forskjell på timings, enten det er Intel eller AMD det er snakk om. I tillegg favorisere Intel-plattformen klokkehastighet på RAM'en fremfor timings. Edit: En rask disk (eller to trege i RAID0) er å foretrekke hvis du spiller spill som loader mye. Endret 23. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Så denne rammen er ok? Skal jo ha ett forsøk på å klokke etc. Evt noen bedre løsninger ? Endret 23. juni 2005 av Dragvandil Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Til å kjøre synkron FSB/RAM er den god nok, ja, men om du tenker på å kjøre RAM'en på DDR533 på FSB800-hastighet (egentlig 200 MHz), vil de bli litt knapp når du begynner å klokke oppover forbi 200 MHz FSB. Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 noen du kan foreslå ? links etc Lenke til kommentar
Dragvandil Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 tar det som ett nei Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Burde som sagt kjøpe en AMD cpu.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå