Jtand Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Som topic sier er det vanskelig for meg å skjønne seg på disse tallene. Hvor brede er disse felgene f.eks? Kan noen forklare meg resten av tallene. Zender Daytona 7x15 4-108 et35 http://www.eiker.com/Default.asp?ItemID=1073# Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Felgene har 7 tommers bredde og dette måles ikke fra ytterkant til ytterkant på felgen men hvor langt dekket blir presset ut nede i felgen (dekkets yttermål(1 tomme er ca 2,5 cm)), 15 tommer er dekkets diameter (beregnet dimensjon) Så hvis spørsmålet er hvor stor felgen er i max mål så er den større enn ovenstående, da du må beregne felgkant + kanter i diameteren for at et 15 tommers dekk skal henge på felgen. 4X108 er boltsirkelen og betyr at det er 4 hull for hjulbolter og 108 er boltdiameteren ET38 er innpresset på felgen. Hvis du er usikker om felgene er godkjente/passer til din bil ta og ring butikken, de har som oftest lister på hva som er godkjent til de forskjellige bilene. Ikke så lett å forklare i ord men har gjort så godt jeg kan Endret 23. juni 2005 av eivind04 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå