Haddock Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei! Mulig det er et litt dumt spm, men hvordan installerer jeg det nye skjermkortet mitt, et Sapphire Radeon 9600pro uten installasjons cd'en? Må jeg ha den eller er det meningen at jeg skal laste ned en driver fra nettet? Har tidligere stått et nVidia GeForce 2 mx-400 kort i pc'n som bruker windows xp sp1. Kan noen gi meg en grei forklaring på hvordan jeg går fram? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Last ned nyeste driver fra ATi.com, heter Catalyst. Så laster du ned DriverCleaner, som du finner på google, og kjører denne. Fjerner så alt av dine gamle Nvidia drivere, restarter(?) og så starter maskinen på nytt og legger inn driverene for det nye kortet Eventuelt formater hd så du er sikker på du ikke får noe kluss med drivere... Lenke til kommentar
Killer-B Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kanskje litt drøyt å formatere HD-en for å installere nytt skjermkort ... Fjern de gamle driverene, start på nytt, legg inn de nye. Ferdig arbeid. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kanskje litt drøyt å formatere HD-en for å installere nytt skjermkort ... Fjern de gamle driverene, start på nytt, legg inn de nye. Ferdig arbeid. Det er ikke drøyt, er bare det at om du fjerne fra kontrollpanel, vil ikke alle spor av driver gå bort, og vil da skape ustabilitet. Enklere er det ei Lenke til kommentar
Killer-B Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Akkurat. Men om det er spor igjen, er de vel ikke fjernet? Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Ok, takker! Men må jeg ikke installere service pack 2 for og få driveren til å funke da? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Ok, takker! Men må jeg ikke installere service pack 2 for og få driveren til å funke da? service pack 2 lønner seg vel uansett Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 XP uten SP2 er en VIRUS bombe XP med SP2 er ikke en VIRUS bombe! SP2 er veldig LURT å ha ! ytelse forsjell er det ikke mellom RPM eller SP1/SP2 man får jo lik score i 3dmark når man har SP1 om man har SP2 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 XP med SP2 er sikkert system som føles som det er kontrollert av FBI når du bruker det. Dessuten virker det ikke med alle gamle program el. hardware. Catalyst viker uansett fint med både SP1 og SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå