Gå til innhold

Ny PC til 5000, litt spilling osv.

Anbefalte innlegg

Fikk i oppgave å sette sammen en PC til en kompis for rundt om 5000,- kr.

Han skal bruke den til spilling av CS og lett multimediabruk.

Noen som har noen synspunkter? Noe bedre til samme pris? Men alt bør være fra samme butikk, og har tenkt å satse på et LGA775 system.

Her er det jeg tenkte meg, som mest sansynlig blir det, dersom det er noe som ikke passer.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16614

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hmmm

hvorfor skal du ha både

Logitech MX518

og Razer Diamondback Magma Look?

og ja kutt den celeron pcen d er bare beregnet til kontorbruk

kjøp en amd64 istedet

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Vel Cel D er ikke så ille, det er ENORM forskjell på Cel D og Cel. Selv om den ikke er den sprekeste prossesoren som finnes så vil nok det gå bra, så lenge du ikke har høye krav til oppløsning og at det alle steder skal gå helt smooth.

Jeg har en Baron 2500+ ikke oc og den er helt grei og klarer å kjøre alle dagens spill. Skjermkorete er mye viktigere enn CPU når det gjelder spilling. Og en Cel D på 2,6Ghz skal være litt bedre enn en Baron 2600+, samt er svært overklokkings villige.

Men hvis du hadde lagt litt mer peng i det så ville du nok fått en mye bedre maskin, siden 5k er et stykke under vippe punktet når det gjelder penger/ kraft. That is my 0,02$

Lenke til kommentar
hmmm

hvorfor skal du ha både

Logitech MX518

og Razer Diamondback Magma Look?

Kompisen min skulle bestille en mus til en annen også, derfor 2 muser..

Til alle dere som klager over Celeron D, må begynne å se litt mer på tester.. De klokker veldig bra, og yter mye bedre enn gamle celeron.

Celeron D yter også bedre på pris/ytelse enn sempron (3100+ og 3300+ unntak).

Valget gikk på Celeron D, rett og slett fordi han hadde et budskjett på 5000kr, og dersom du skal ha en hel maskin for det, da må du velge smart..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

selvbygger pc

se her og da får du alt fra samme sted og slipper all den frakta

godt tilbud er d også;)

bor du i nærheten av arendal kan du hente det på lageret uten fraktkostnader

EDIT:hmm ellr forresten var jo ikke med skjermkort;=)da blir det vel litt dyrere ja

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Mye bedre for tilsvarende penger hvis kompisen kan klare seg med m-ATX:

Amd 64 system

Totalpris for det der (RIMELIGSTE PRIS) er 5168,-. Allerede over budskjettet, og det faktum at alle varer må kjøpes fra forskjellige nettbutikker gjør at frakt blir enorm.

Ikke noe problem å handle alt fra en butikk. Alt kan kjøpes fra Komplett for 5400,- Tilsvarende oppsett kan også handles fra PSdata eller PCutstyr til 5300 - 5400. Oppsettet var ment som ett forslag, men det kan også gjøres billigere ved å kjøpe ett 6600 kort; sparer fort 250 kr på det. Du kommer nok ned i 5000,- skal du se om du bare leter rundt i nettbutikkene, ikke på prisguiden, den er ikke komplett.

Lenke til kommentar

Yep, frakt fra mange butikker blir ca 100xbutikken ekstra.

Skaff opsettet i quoten fra samme butikk og jeg ville gå for noe som var litt over budsjett enn å bespare FOR mye penger contra ytelse. Bytte fra ATI medium klass til nVida medium klasse tror jeg ikke har så mye å si da, men ikke gå lavere på skjermkortet bare for a redde 200. Da er det bedre å bruke de 200 ekstra, synes jeg da. :)

Lenke til kommentar

Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning

Sapphire ATI Xpress 200P, Socket-939,ATX SATA, LAN, AC97, USB2.0, PCI-Ex16

PowerColor Radeon X600PRO 128MB DDR PCI-Express, Tv-Out, DVI, Retail

Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort (GDR-8162RBB)

Miljøgebyr: 0

Totalt: 5672

Fra komplett.no. Hvis han vil under 5000 kr for en hver pris kan han gå ned på harddisk til 80 gb og kjøpe en 512 rambrikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...