Yamato47 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Hva skjer hvis man istedet for å forholde seg til versjonene som lfs-bøkene bygger på, selv følger med på freshmeat og laster ned aller nyeste versjon og bygger distroen med disse? En ting er vanlige programmer. Men hva med for eksempel å bruke GCC4? Hvorfor skulle dette kunne bli problematisk? Jeg ser for meg at det ikke trenger være veldig hokkus pokkus å sette opp skripts som gjør dette automatisk. Endret 22. juni 2005 av arehb Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Store oppgraderinger som f.eks GCC4 har store forandringer, og funker gjerne annerledes enn tidligere versjoner. Dette kan skape inkompatibiliteter mellom forskjellige komponenter. For små oppgraderinger derimot, bør det ikke ha så mye å si. Men for all del, hensikten med LFS er jo å lære, så bare gå i gang med å eksperimentere. På den måten kan du få nyttige erfaringer. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Advarsel: LFS er ganske dødt for tiden, etter en intern krangel for litt over et år siden da viktige utviklere, som HighOS, forlot prosjektet. Prosjektet ble etter hvert såpass dødt at jeg skiftet til Gentoo. Har ikke sett meg tilbake. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Det jeg ser med LFS er at det ikke er fra scratch. Man må patche mye og følge et bestemt opplegg. Sikkert lærerikt likevel, men ... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Du har misforstått, poenget er ikke å skrive inn alle kommandoene, direkte slik det står i boka, da kunne du like gjerne hatt et script som gjør det. Poenget er at boka skal være en veiledning for hvordan du kan bygge et fungerende GNU/Linux-system, som du kan ta utgangspunkt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå